Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dollaren faller - når kommer prisreduksjonen? Og når skal du kjøpe neste Model S

Startet av stefse, onsdag 04. mai 2016, klokken 20:39

« forrige - neste »

stefse

http://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a28417/singapore-government-fines-tesla-model-s-owner/

Det er åpenbart noe som skurrer her.
Vi må ikke glemme at mannen som ville importere bilen er Kinesisk, og vil kjøre en dyr, rask bil. Singaporianerne er ikke spesielt begeistret over nyrike kinesere som bruker veiene i Singapore som lekeplass. For noen år siden var det en stygg historie med en kinesisk Ferrari-kjører som i fylla torpederte en taxi, med den følge at alle i taxien ble drept. Dette gikk dypt innpå dem.

Men over til fakta, bilen kan umulig bruke så mye som de kom frem til. Kanskje de stod på tomgang med full AC  i lengre tid? (I Singapore ligger dagtempen ganske stabilt på 32-35°C hele året)
En annen uomtvistelig ting er at energiforbruket utvilsom ville blitt høyere med fossilmotor, uansett hvordan man vrir og vender på det. Kraften deres kommer såvidt jeg husker fra brenning av crude, med effektivitet som er bedre enn hva man kan oppnå distribuert i en fossilmotor, selv uten å ta med kraft til raffinering og transport av oljeproduktet.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Amoss

Sitat fra: stefse på søndag 13. mars 2016, klokken 12:39
Men over til fakta, bilen kan umulig bruke så mye som de kom frem til.

https://www.teslamotors.com/support/heres-how-clean-model-s-singapore-and-elsewhere/?utm_campaign=Singapore_031016&utm_source=Twitter&utm_medium=social
SitatHere's how clean a Model S is in Singapore (and elsewhere)

We would like to clear up the situation concerning our customer in Singapore. The Model S that our customer imported into Singapore left our factory in 2014 with energy consumption rated at 181 Wh/km. As the Land Transport Authority has confirmed, this qualifies as the cleanest possible category of car in Singapore and entitles the owner to an incentive rather than a fine.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

timingbeltkiller

Er ikke Singapore tettbygd på lite areal omtrent som New York og Hong Kong?
I så fall bør vel privatbilen som sådan totalforbys.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Beckern

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 15. mars 2016, klokken 19:29
Er ikke Singapore tettbygd på lite areal omtrent som New York og Hong Kong?
I så fall bør vel privatbilen som sådan totalforbys.
Det koster grisemye og man må ha en form for tillatelse. Disse tror jeg omsettes fritt og koster en formue å inneha. I tillegg er avgiftene på biler enorme. Altså høyere enn i Norge. De har også aitomatisk brikkeregistering der du betaler for antall "bom" passeringer. Dette er også høyt priset.
Så biler totalforbys ikke men det er svært dyrt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA