Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Facelift - hva består den egentlig av?

Startet av Mippen, lørdag 07. mai 2016, klokken 13:50

« forrige - neste »

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Ingeniøren

Han "glemmer" vel å ta med CO2 utslipp før bilen har kommet på veien og etterpå. For en bil med stort batteri er dette ikke ubetydelig og kan være betydelig mer enn en fosilbil.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

timingbeltkiller

Det er mer antallet biler enn biltypen som er problemet.
Nåværende årsproduksjon på 100 millioner og en totalbestand på en milliard
er helt enkelt ikke økologisk bærekraftig uansett el eller fossil.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

PokerFjes

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 15. mars 2016, klokken 15:49
Han "glemmer" vel å ta med CO2 utslipp før bilen har kommet på veien og etterpå. For en bil med stort batteri er dette ikke ubetydelig og kan være betydelig mer enn en fosilbil.
Jeg ser ikke at det er presisert CO2-andelen relatert til batteriproduksjon, og jeg er litt usikker på hvor mange kilometer som regnes som et livsløp - men han sier jo at diesel-, bensin- og elbilen har et Co2-utslipp på henholdsvis 28.6, 29.5 og 21 tonn?
All den tid elmotoren er bruker mye mindre energi/er mer energieffektiv, vil jeg anta at batteriproduksjon er innbakt i tallet for elbil.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA