Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fortum oppgraderer kiwi-laderen på Åmot!

Startet av potifar, onsdag 08. juni 2016, klokken 23:09

« forrige - neste »

potifar

Har veeeeeeeldig lyst til å bytte ut Land Rover``n med en Tesla. Er relativt ukjent med Tesla. Skulle helst hatt firehjulsdrift men det blir nok for dyrt nå...... Hva bør jeg være obs på? Hvilken årsmodel/utstyrspakke/ osv. osv......
Budsjettet er på 550``som absolutt maks. Da blir det knekkebrød til neste år.  :o

En annen ting..........Er helt i startplanlegging altså og ikke sett på bil annet enn når jeg går forbi en.........Har to bikkjer, en stor og en liten. Vil jeg få plass for to hundebur i bagasjen???

Mulig det er en tråd på dette fra tidligere men fant ikke i farten..........
Audi E-tron 55 2019 mod

krister461

Jeg ville ventet til det dukket opp en bil med autopilot du har råd til her: https://www.teslamotors.com/no_NO/models/preowned

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk


erot


N00b

Slår ett slag for RWD bilene. De har MYE mer plass foran. 
Du kan krype sammen selv i det rommet! På en AWD bil er det plass til 2-3 handleposer kun.

Hadde en slik før, da hadde vi familietur til Bergen en påske. All bagasjen inkludert barnevogn gikk foran! Så hadde vi bilen og bakerste seterad til å fordele ungene på når de kranglet.

Høsten 2014 var det mange biler som var bestilt med AP før AWD kom, disse bilene ble solgt som brukt/demo biler rundt forbi og skapte kaos på bruktmarkedet en stund.
Vil råde deg å kikke etter en av disse og 550 er helt klart innenfor med 85 batteri :-)

morpheos

Kikket selv mye og landet på en P85+ for to måneder siden (gav 580 for en 2014-modell med ca. 45' på telleren). Det som var mine kriterier var:

- Techpakke
- Luftpakke
- Dobbeltlader
- Hifi-pakke
- 85 kwh-batteri
- Pano

Etter som jeg kikket så ble mer effekt og understell viktig også, så gikk fra "85 holder" til "må ha P85+" - men YMMV. Min erfaring fra finn.no for to måneder siden er at det ligger/lå ute mye S85 fra 2013 tidlig 2014 med mellom 40-60.000 km på telleren, i prisområdet 490-525.000. P85 med samme avstander og årsmodell lå på mellom 500 og 550, mens P85+ fra 2013/tidlig 2014 med rundt 40-60.000 km lå i området 570-625.000

De jeg da kikket på var typisk de som hadde utstyrspakkene over, men visse unntak der de ikke hadde dobbeltlader. Hva årsmodell gjelder har jeg ikke så mye å komme med, men ble selv tipset om å prøve å unngå 2013-modeller og få så langt ut i 2014 som budsjettet tillot på grunn av oppdateringer og bla. bedre støydemping (vet ikke helt når dette kom?). Lykke til! :)

erot

Har selv byttet fra sen 2013 til to år nyere. Var litt skuffet over støydempingen med 21" hjul. Litt forskjell er det, men minimalt. Det blir nok stripping av dører og bakskjermer når jeg får tid og ånden over meg. Kjipt med så mye hjulstøy når bilen ikke har motorstøy og veldig lite vindstøy.

Har det skjedd noe med støydemping etter medio 2015?

TRM

Sitat fra: erot på fredag 08. april 2016, klokken 11:39
Har selv byttet fra sen 2013 til to år nyere. Var litt skuffet over støydempingen med 21" hjul. Litt forskjell er det, men minimalt. Det blir nok stripping av dører og bakskjermer når jeg får tid og ånden over meg. Kjipt med så mye hjulstøy når bilen ikke har motorstøy og veldig lite vindstøy.

Har det skjedd noe med støydemping etter medio 2015?
Nei. Jeg har en oktober 2015, og merket ikke veldig stor forskjell fra mai 2014. Har registrert at noen synes forskjellen er enorm, men da er det isåfall variasjoner fra bil til bil.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman

Jeg registrerer en viss forskjell, men er usikker på hvor det i praksis er endret. Har sett inni bakdører og oppi bakre hjulbuer, her var det så vidt jeg kunne se i farta ingen forskjell i forhold til 2013-modell. 2015-modellen skal støydempes utpå våren. Får oversikt over forskjellene da.

Øyvind.h

Sigurdi hjalp med med trunk-lys når vi møttes på Lier for å lese av batterier. Han påpekte isolasjon i veggen i bagasjerommet som han ikke hadde sett før. På veggene på siden av bagasjeluken og oppover.
Så tykk isolasjon at filten ikke satt helt som den skulle :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Spennende. Skal røske ut alt der bak på 85D``en om ikke lenge, så får vi se. Jeg er overbevist om at det er mye å hente på å gjøre en jobb i tillegg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA