Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tenk deg en Think med sykkel - hvordan?

Startet av Boogie, torsdag 01. juli 2010, klokken 15:57

« forrige - neste »

Boogie

Ser ut til at GM planlegger en 100% batteriversjon av Volt.

http://electric-vehicles-cars-bikes.blogspot.com/2010/05/battery-electric-chev-volt-in-works.html

Bakgrunnen er at de ikke ønsker at vi skal begynne å demontere rangeextenderen for å gjøre den full elektrisk.
Skulle tro de hadde lest tankene våre.
Gleder meg!  8)
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

elektrolux

Even with the considerably lighter weight that would come with the engine-ectomy, the Volt's 400-plus-mile range would be seriously curtailed. But there are people willing to live with such limitations, Balch says, and GM would like to have something to offer them. It would also give GM a credible (and far more attractive) BEV to go up against Nissan's new Leaf. A GM-built version would add battery capacity in place of the engine in order to increase the range beyond the current car's 40-mile electric-only barrier.

Dette er gledelige nyheter. Det er ikke tvil om at GM greier dette bedre enn de fleste her på forumet.

Leser en mellom linjene ser det ikke ut til at GM er klar over den enorme prisforskjellen mellom en range extender Volt og en full elektrisk Volt i det landet i verden med størst tetthet av Elbiler.

Vi hadde ikke tatt ut rangeextenderen av idealistiske årsaker, men av økonomiske årsaker. Det en sparer i avgifter kan heller brukes til å beholde fossilbilen til de lange turene.

Nå favoriserer riktignok den nye avgiftsmetoden alle biler med lavt CO2 utslipp, og en kan ende opp med under 4000 NOK i avgift. Likevel vil momsen forbli der, og på en slik bil blir dette lett 75000 NOK

Og så har vi dette som vi så alt for ofte erfarer:  "No word, however, on how much a Volt BEV might cost relative to the E-REV version, nor how long we'll have to wait before we might see it."
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: elektrolux på søndag 23. mai 2010, klokken 09:50
nor how long we'll have to wait before we might see it."[/i]
Der sa de det. Tipper de vil at folk skal forsette å kjøre fossilbil mens de venter - og venter - og venter...

Tabben de gjorde med å tilbakekall alle EV1 og sende dem i pressa er ikke glemt - ihvertfall ikke av meg.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA