Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer som ny elbilist

Startet av fredag, fredag 15. april 2016, klokken 08:03

« forrige - neste »

fredag

Jeg ble rimelig målløs over denne parkeringen på Grønn Kontakt sin hurtiglader på Sannidal ved Kragerø. Teslaen sto slik i timesvis og ladet på type2, og blokkerte hurtigladeren for minst en Leaf som trengte litt strøm for å komme frem til hytta. Totalt fire ladeplasser her, som alle ble blokkert av en bil.

Tenker slike mennesker?

Alle som lader på offentlige ladeplasser bør skrive sitt mobilnr med label-maskin i ladelokket, eller bruke appen ChargeBump og aktivere den med sitt regnr, slik at det går an å få kontakt hvis du tilfeldigvis ved et uhell har klart å blokkere fire ladeplasser...
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

epsilone6


Kavorka

Hvis man har nok omløp til å skrive kontaktinformasjon i ladelokk klarer man å parkere mer fornuftig også!

Ole Henrik Hannisdahl

Hei,

Dersom dere kommer til lader som er blokkert på denne måten, er det bare å ringe vår døgnåpne kundeservice. Vi har mobilnummeret til samtlige som lader hos oss, både registrerte kunder og drop-in kunder, blant annet for å kunne håndtere slike situasjoner.

Mvh Ole Henrik
Daglig leder, Grønn Kontakt.

tutti

Imponerende. Jeg trodde jeg hadde sett alt foran disse bingomaskinene, men nå har jeg nok en gang sett enda en ny variant av blokkeringer. Og som vanlig, Tesla, leder an når det gjelder kreativitet/sløvhet.

bjaolsen

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på søndag 28. februar 2016, klokken 10:29
.... er det bare å ringe vår døgnåpne kundeservice. Vi har mobilnummeret til samtlige som lader hos oss, både registrerte kunder og drop-in kunder, blant annet for å kunne håndtere slike situasjoner...

Kjekt å ha i bakhodet
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Philip Marlowe

Ikke for å unnskylde denne parkeringen, mistenker at vedkommende har hatt en meget høy promille for å prestere noe slikt, men kanskje man burde ha oppmerkede plasser i asfalten foran disse laderne.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

TB

Sjåfør har tenkt fosilfylling - det er normalt å parkere slik ved ei bensin/diesel pumpe. Forskjellen er tida det tek å fylle på.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Panduck

Her er en KIA ladende på en av hurtigladerene på Kløfta. Sperrer heldigvis bare den en laderen, men dette er en lader med 3 utak (chademo / ccs og AC), og KIA'en står her og lader på AC, mens den blokkerer alle muligheter for hurtiglading på den laderen.

Det virker som folk skaffer seg elbil uten helt å forstå hva det betyr å lade. En ting er å stå på tvers over flere p-plasser foran en lader, en annen ting er å lade på 6.6kW til 1kr pr min fremfor 50kW til 2.50kr pr minutt.

Panduck

Kan det være enkelte som har "gratis lading for Zoe" som låner bort brikken til andre elbilister? Og en KIA eier vil da benytte AC ettersom en Zoe ikke kan lade på DC?

Dette er jo en form for misbruk som er fult mulig?

sven erik

huff sånt ødelegger for tesla vi er jo vant til og rygge inn mot laderne  det burde han her og gjort

m0nkey

Sitat fra: Philip Marlowe på søndag 28. februar 2016, klokken 14:37
..., men kanskje man burde ha oppmerkede plasser i asfalten foran disse laderne.
Enig, pluss skilting må også til siden oppmerking ofte er vanskelig å tyde under snø.
KIA Soul EV Classic (2015)

cra

På vegne av alle oss Tesla-eiere som ikke synes det er greit med slike parkeringer (tiper tallet ligger på sånn ca all minus et par-tre stykker): UNSKYLD!  Slike parkeringer er ikke OK!  >:( >:( >:(

Du kan forøvrig få tak i info om eier ved å sende SMS "REGNR EL12345" til 2282. Desverre ikke så nyttig i tilfeller der bilen er registrert på et firma.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA