Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kva meiner eigentleg elbilforeningen om Schuko-lading?

Startet av BirgitteR, mandag 25. april 2016, klokken 17:21

« forrige - neste »

BirgitteR

Hei, jeg skal kjøpe elbil som bil nummer en.
Hvor mye kan jeg regne med at rekkevidden er redusert når bilen er fullpakket på hyttetur?
Hvordan påvirkes forbruket på svingete vei?
Vil gjerne kunne ta den relativet flate 11 mils turen fra Bergen til Eivindvik i høst temperatur, selv når bilen er seks år gammel :-)
Takk for hjelp!

erik e

Ved jevn hastighet har ikke vekt så mye og si. Svinger har heller ikke det,så lenge sjåfør kjører jevnt. 
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

CitB59EL

Du kan regne noe høyere forbruk(+3-15% iflg Greenrace) ved fult lastet bil enn tom. Vår er vår erfaring med B klassen er at det ikke har så veldig mye å si-kjøre stil har mye MER å si! Kjør jevnt og rull mye hvis bilen har mulighet så får en mange km lengere rekkevidde.
Er også en del å hente på å ha A(sommer) og (B vinter) dekk i rulle motstand dette utgjør over 1 mil kontra f.eks E i rulle motstand på en vanlig Elbil som f.eks Berlingo egen erfaring fra E til A på sommer dekk.

 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA