Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BMW i3 50% lengre rekkevidde på 2017 modell

Startet av Mippen, onsdag 13. april 2016, klokken 23:20

« forrige - neste »

Mippen

I fjor var det en kraftig økning i trafikken. Heldigvis redder elbilene litt av co2 utslippene, men fortsatt er det en lang vei å gå for å bøte på veksten.

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Kraftig-vekst-i-biltrafikken-3551082.html
Fremtiden er elektrisk.

Blouberg

Finnes nok bare ett vettugt svar på dette. Massiv utbygging av rimelig kollektivtransport..
Når det gjelder tungtransport så går jo dette i feil retning i dag, stadig mindre bruk av bane og mer på bil. Slik går det når politikere prioriterer feil år etter år..

Mippen

Når du er inne på det med kollektivtransport er det akkurat noe som nevnes i en rykende fersk rapport fra bla. vegvesenet.

http://www.ntp.dep.no/Forside/_attachment/1069002/binary/1068380?_ts=150c842abc0
Fremtiden er elektrisk.

Leaf_2014

Kjører dere mer eller mindre kollektivt etter at dere kjøpte elbil? Mer eller mindre kjøring totalt sett?

Tipper mange kjører mye mer etter å ha kjøpt elbil, spesielt i byen. Og at man tar mye mindre kollektivt. Spør du meg bør det være billigere å ta kollektivt enn å kjøre rundt med elbil.

Dette løser seg uansett selv når elbilandelen gradvis øker og overtar melkekurollen for dagens biler. Jeg er stygt redd at alle økninger man legger på fossilene vil arves - så det er begrenset grunn til å bejuble disse økningene med unntak av raskere overgang til el. Jo raskere overgang, jo raskere overtas melkekurollen.
Leaf 2014

Mippen

I denne saken var det vanlig trafikk som økte mest, ikke trafikk for elbiler. Elbilene kom litt i skyggen av fossil variantene. Det er imidlertid riktig at mange kjører mer når det er billigere, slik det ofte er med elbiler - med mindre man må hurtiglade på dyre ladere.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA