Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Side 3 tester 30 kWh - med et urealistisk utgangspunkt

Startet av Lokführer, onsdag 30. mars 2016, klokken 21:05

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 12. februar 2016, klokken 09:38
Sitat fra: Muffinman på fredag 12. februar 2016, klokken 09:07
Skulle de endret på det måtte de i teorien ta inn alle bilene for justering av hjulvinkler. Nå gjorde de nesten det, men av andre årsaker :)

Så lenge normal er likt trenger de ikke det. Hjustillingene settes når den står i normal.

Har selv målt høyden på min og er ikke noe forskjell fra i fjor sommer.
Denne endringen skjedde lenge før du fikk bilen, Cookie.
Jeg målte den gangen fordi SW kom litt senere hos meg enn hos andre. Målingen viste at nye low war gamle std- og nye std var 1 cm høyere enn gamle- er kanskje 2 år siden- det er bare å lete i gamle tråder ;)

petersv

Stemmer, husker jeg avstod å oppdatere til 5.6 pga. dette. De ringte meg tom. for å spørre hvorfor jeg ikke hadde gjort det. Til slutt gjorde de det for meg på service selv om jeg ba de spesifikt om å ikke gjøre det.

mogu

Sitat fra: petersv på søndag 14. februar 2016, klokken 16:48
Stemmer, husker jeg avstod å oppdatere til 5.6 pga. dette. De ringte meg tom. for å spørre hvorfor jeg ikke hadde gjort det. Til slutt gjorde de det for meg på service selv om jeg ba de spesifikt om å ikke gjøre det.

Fysjameg
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Wattson

Enig med trådstarter og lurer også på om standard er blitt noe lavere. Dette fordi jeg for en uke siden skrapet nedi midt under, ett sted jeg har passert mange ganger uten å "hilse på". Synes også at fronten ligger litt lavere nå.  Men dette kan vel enkelt måles?
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

o.b.lix

Mindre luft i dekk/mer slitte dekk og mer slitt vei har du utelukket?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

erikwg

Enig. Gikk nedi for første gang et sted jeg pleier å kjøre. Veldig overraskende. Slo meg først når jeg leste dette at det kan være gjort endringer i software.

Wattson

Sitat fra: o.b.lix på søndag 21. februar 2016, klokken 12:35
Mindre luft i dekk/mer slitte dekk og mer slitt vei har du utelukket?
Ikke noe forandret her, men kan jo ha kjørt bittelitt fortere enn vanlig?
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Cookie Monster

Jeg har målt og er ikke noe forskjell på min.
2015 P85D

Ampéreson

Det er en fartshump rett ved der jeg bor som jeg såvidt skraper over når det er kaldt vær. Jeg antar dette er pga trykket i dekkene evt. luftfjæringen synker når temperaturen går ned og bilen krymper akuratt nok til å komme borti. Bilen hever seg nå automatisk der, så ingen problem lenger.
2014 P85+ Grønn
Model Y Performance, forhåndsbestillt

petersv


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA