Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer facelift og større rekkevidde

Startet av Trekkoppbil, lørdag 26. mars 2016, klokken 11:04

« forrige - neste »

Trekkoppbil


$6500 with 2-4 year no hassle warranty
2011-2014 Nissan Leaf Battery System
24KWHR battery added to the factory battery making 48KWHR total, 80 miles is factory range, now upgrading to 160 miles total no extra computers or chargers necessary. The additional battery system will mount in the trunk in a custom enclosure. The additonal battery will charge using the factory charger nothing else required. This system will make the car much more reliable, no range anxiety, no issues.
http://hybridindustries.webs.com/

leafnor

http://insideevs.com/hybrid-industries-claims-can-double-leaf-battery-pack-48-kwh-6500/

Med nyttelast på 365kg før ekstra batteripakke blir ikke mye igjen av nyttelasten, men langt kommer de to som kan sitte på, fører og en passasjer.

Ut over det og prisen, ja takk.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Hansi

#2
Dette vil det forhåpentligvis komme mer av fremover. Forhåpentligvis må Nissan selv (og andre elbilfabrikanter) krype til korset og tilby batteri-oppgraderinger etterhvert som det kommer bedre batterier på markedet.

Hvis elbilhjelpen eller lignende tilbyr en sånn pakke ferdig installert til ca. den prisen skal jeg sterkt vurdere det.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

elektrolux

Lurer på hvor lenge det er til vi ser forbud mot booster batteri i Elbiler.

Fra før har vi forbud mot å bytte batterikjemi, noe som gjør det kriminelt å oppgradere classiske Elbiler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mazzbot

Hadde vært genialt å leie et sånt batteri når man drar på langtur , men det er jo da men trenger mest bagasjeplass.  8 - 24kwh batteri vikle vært Nice
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Electrix

Det som kunne vært interessant, og som jeg tipper disse har gjort er å ta et brukt batteri fra en kondemnert Leaf og koble inn parallelt med det eksisterende. Gjør man dette riktig vil bilen bare se et dobbelt så stort batteri, og lading og hurtiglading vil fungere som vanlig, men du vil kanskje få full effekt fra hurtigladeren over ganske lang tid. Problemet er vel helst at bilen får lite nyttelast-kapasitet, men om man stort sett bare er en eller to på langtur spiller det kanskje ikke noen stor rolle.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

bob-bob

Veldig artig for oss som er "over snittet" teknisk interessert  , men kan aldri tenke meg at det er lovlig med en slik "klump" i bagasjerommet..... 

Bare se for dere hva som skjer ved en eventuell kollisjon med hundrevis av kilo (omregnet til tonn) brøyte seg veg gjennom seter , kjøtt og blod.... og så har vi noen godkjennings spørsmål rundt den elektriske sikkerheten.....

Sorry gutta boys _ Ideen fremstår som ubrukelig og mer i retning av "moro på roterommet"....  8)

Electrix

Sitat fra: bob-bob på tirsdag 09. februar 2016, klokken 09:48
Veldig artig for oss som er "over snittet" teknisk interessert  , men kan aldri tenke meg at det er lovlig med en slik "klump" i bagasjerommet..... 

Bare se for dere hva som skjer ved en eventuell kollisjon med hundrevis av kilo (omregnet til tonn) brøyte seg veg gjennom seter , kjøtt og blod.... og så har vi noen godkjennings spørsmål rundt den elektriske sikkerheten.....

Sorry gutta boys _ Ideen fremstår som ubrukelig og mer i retning av "moro på roterommet"....  8)
Men hvis den er festet skikkelig så er det vel ikke farligere enn om man fraktet samme mengde batterier i en boks som var festet til lastefestene? Og det er jo lov på samme måte som annen last man legger i bagasjerommet.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

bob-bob

Sitat fra: Electrix på tirsdag 09. februar 2016, klokken 10:11
Sitat fra: bob-bob på tirsdag 09. februar 2016, klokken 09:48
Veldig artig for oss som er "over snittet" teknisk interessert  , men kan aldri tenke meg at det er lovlig med en slik "klump" i bagasjerommet..... 

Bare se for dere hva som skjer ved en eventuell kollisjon med hundrevis av kilo (omregnet til tonn) brøyte seg veg gjennom seter , kjøtt og blod.... og så har vi noen godkjennings spørsmål rundt den elektriske sikkerheten.....

Sorry gutta boys _ Ideen fremstår som ubrukelig og mer i retning av "moro på roterommet"....  8)
Men hvis den er festet skikkelig så er det vel ikke farligere enn om man fraktet samme mengde batterier i en boks som var festet til lastefestene? Og det er jo lov på samme måte som annen last man legger i bagasjerommet.

Tror ikke det gitt , det her vil jo bære preg av noe annet enn "vanlig bagasje" og mere preg av "modifisering av drivstoffsystem/drivverk" , og det er ikke lov på bensinbiler heller. Man kan ikke uten videre plassere en drivstofftank som er tilkoplet motoren i bagasjerommet på en vanlig stasjonsvogn heller , uansett innfesting.  (Reservetank som ikke er tilkoblet er noe annet !)

Dessuten , hvem godkjenner de elektriske tilkoblingene  - originalt er jo koplinger slik at de brytes ved detektert kollisjon sammen med utløsing av airbager osv - hvordan man skal få godkjent en slik boks i bagasjerommet fremstår som nærmest umulig i Norge.

Men bevares ;  dette er er jo bare min personlige mening !  :P  Jeg er ingen ekspert.....

TorC

Jeg kjenner jeg blir "litt" skeptisk når det er brukt en gammel iskremboks for beskyttelse av koplingene...

Men bevares, flott at folk lager løsninger. Hadde de tilbydt en 6kwt pakke til 1/4 av prisen ville jeg kjøpt... men det er nok ikke mulig siden bruker gamle leaf moduler og ikke gjør noe med spenningen slik Engineer gjorde.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

vartli

Kjøreegenskapene kan jo ikke være gode med denne vekten bak. Må jo være god overlast på bakakslingen.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Einar_S

Og 400V med masser av ampere med den ledningshærven der!!
Fordelen er vel at når du slenger en bærepose baki der så har du ferdig grillede koteletter når du kommer hjem.  :P
Hadde jeg fått det der baki så hadde jeg aldri turt å åpne bagasjeromsluka.
Ialfall ikke uten spesialhansker med beskyttelseshansker utenpå:
http://www.i-car.co.nz/wp-content/uploads/2012/06/Insulated-Rubber-Gloves-and-High-Voltage-Batteries-MarApr-2010.pdf
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA