Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tyskland innfører elbilsubsidier

Startet av Mippen, mandag 02. mai 2016, klokken 15:51

« forrige - neste »

Mippen

Hvis politikere i Bergen får det som de vil kan det svi i lommeboken for mange når det er forurenset luft. 

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Mener-byradet-gar-alt-for-langt-3559314.html
Fremtiden er elektrisk.

kodalse

Dette var morsomt. 2. gangen i dag jeg kan referere til samme innlegg fra mai 2015:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21076.msg356553.html#msg356553

"Vil vil se en langt mer utstrakt bruk av rushtidsavgifter, ikke bare i de største byene som har bompengeløsninger i dag, men også for mindre byer. Eksisterende bomanlegg på veier som E18, E6, E39 osv vil også få en helt annen prising."

For å si det slik, dette er bare starten. Fatter ikke de som tør kjøpe ny kreftkjerre i disse dager.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

timingbeltkiller

Sitat fra: kodalse på torsdag 10. mars 2016, klokken 23:32
For å si det slik, dette er bare starten. Fatter ikke de som tør kjøpe ny kreftkjerre i disse dager.
De som kjøper fossilbil, vet av erfaring det koster flesk.
Mange som kjøper elbil, stikker hue i sanden
og vil ikke innse de står for tur som fiskal melkeku.

Elbilfordelene er omvendt proporsjonalt med både antallet elbiler
og de dårlige tidene landet er på full fart inn i.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Willow

Jeg tipper EL biler vil måtte begynne å betale både "rushtidsavgift" og bompenger til veiprosjekt f.o.m. 2017. Det var det jeg tok med i beregningen da jeg tok opp billån for å kjøpe el-bil, sånn at bilen ble nedbetalt før jeg måtte begynne å betale bompenger igjen og jeg ender opp med ca like mye ut pr mnd.

Men enn så lenge kommer debatten i kommentarfeltene til dreie seg om hvor urettferdig det er at ikke alle skal betale istedenfor for å konsentrere seg om de strukturelle problemene. Splitt og hersk?

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Ingeniøren

Da blir det vel "hjemmekontor" og sykdom på en del....

Vet ikke hvordan det er i Bergen men i Oslo området er stort sett kollektiv transport sprengfulle med minimal ekstra kapasitet i rushen. Nå har man jo og fokus på belte bruk i buss da annet enn det er meget farlig så da er vel ikke å stå i bussen en option selv om det tydelig er greit når man fraktet skoleelever ? På tog er det vel og nesten like farlig å stå ?

Forstår at man må ta tak i problemet med forurensing i byer man da kan man ikke bare ta de som kjører bil uten å gjøre andre ting. Foreslår at om dette gjennomføres så teller arbeoidsgivere opp hvor mange som er "syke" de dagene og sender regningen til de som soper inn ekstra inntekter i bommen.

Så får vi se hva som skjer da ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA