Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: SparkMap for iOS er ute nå!

Startet av Mippen, tirsdag 05. april 2016, klokken 09:05

« forrige - neste »

Mippen

Når betalingen ikke virker skal elbilister nå tilbys gratis strøm i stedet for å ikke kunne lade. I dag blir ladere satt ut av drift hvis ikke betalingsløsningene virker. Det er gode nyheter. Legger ved artikkel under.
Fremtiden er elektrisk.

Hansi

Bra. Men hvilke hurtigladere gjelder dette? Kun de produsert av ABB? Uavhengig av operatør?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

THE

Kun ABB ladere, og problemet ved kommunikasjonsbrudd gjelder vel også bare de som betaler med SMS/App. Det vil si at lading kan startes med RFID-brikke selv om kommunikasjon til laderen er nede, men ikke med SMS/APP. Det som trigget denne endringen er at BKK og Voss energi bruker utelukkende ABB ladere med betaling via App/SMS. Det vil si at ingen får ladet når disse ladestasjonene mister kommunikasjonen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Mippen

Dette burde være likt hos alle operatører tenker jeg. Er utrolig sårbart hvis en lader er nede og det er et stykke til neste lader. Er det ABB ladere over hele landet?
Fremtiden er elektrisk.

Klykken

Det er ikke ladere (generelt) over hele landet, spesielt når du passerer Sør-Trøndelag. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Trekkoppbil

Det er vel flere operatører som er rause i en del feilsituasjoner. Kundeservice til Fortum gjør ofte det de kan for at du skal få lada, også om betalingssystemene ikke fungerer.
Isshavsveien var også gratis for et par år sida, mens betalingsløsningene ikke var tilfredsstillende, og de hadde antakelig konsesjonskrav om å levere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA