Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglading på beste måte?

Startet av Radiobil1, torsdag 25. februar 2016, klokken 16:41

« forrige - neste »

Radiobil1

Mye skuffede VAG hybridkunder her:
http://www.golfgte.no/index.php?topic=281.0

Her er det visst ikke mange km å hente på vinterføre!

Hvordan er det med andre hybrider?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Gliderman

Hei. Vi er lykkelige eiere av en Ampera og var tur retur Holmestrand Oslo sent i går kveld. Temperaturen varierte mellom - 13 og - 18. Vi fikk 41 km med batteridrift og det er ikke så galt vinterstid og på motorvei. Amperan har den finessene at den starter eksospumpa sånn dann og vann for å bistå med oppvarmingen. Skulle vi kun fyrt elektrisk hadde vi nok ikke kommet like langt med bare el når det er så kaldt.
Ned mot - 10, da starter ikke eksospumpa, men likefullt går det rundt 40km på bare strøm.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Gekko

Hei !

Har nå hatt min Ampera i 2 år og kjører fast 4,9 mil til og fra jobb.
Det er nok 10-12 ganger på denne tiden jeg har gått tom for strøm før jeg parkerer på jobb.
Aldri gått tom på vei hjem da det er mer nedover og at temp er høyere utpå dagen.

På sommeren har jeg som regel ca 2 mil igjen :-)
Think City (79' Km), Opel Ampera (68' Km), Leaf (72' Km)

Guahurb

Kan BMW plug-in hybrider kjøre på ren EL i vintertemperaturer?
225xe og 330e har ingen nedre temperaturgrense for el-drift, tross at det ikke finnes noen egen batterioppvarming (varmeslynge) på disse modellene.
X5 xDrive40e har heller ingen varmeslynge, men pga fare for å fryse batterienes kjølesystem tillater ikke denne modellen el-drift i temperaturer lavere enn -10 grader.
Alle batterier, inkludert de som sitter i våre plug-in hybrid modeller, har redusert effekt når de er kalde (Dette ligger i et batteris natur). Dette innebærer at et kaldt batteri fungerer dårligere enn et varmt batteri (effekt/ rekkevidde etc). Batteriene utvikler dog egenvarme ved bruk, og har igjen full effekt når egentemperatur 25 grader er oppnådd.

Alle BMWs plug-in hybrider leveres med pre-conditioning som standard. Dette er en elektrisk kupevarmer som kan drives både direkte av batteriet eller fra vegguttaket ved lading. Denne gir varme/ kjøling til kupeen, men ikke til selve batteriet.»




elektro

Ser det er flere fornøyde Ampera sjåfører her. Nå kommer den snart med 18,4 kWh batteripakke, som er lettere enn tidligere, samt ny bensinmotor. Bare synd den ikke kommer som stasjonsvogn.
http://www.dinside.no/932470/detroit-ny-chevrolet-volt
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA