Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forlenge avtale på car-net ?

Startet av lfc4ever, søndag 24. april 2016, klokken 10:55

« forrige - neste »

lfc4ever

Hei
Jeg har nå kjøpt meg en brukt Zoe. Tidligere eier hadde 3,6 kW lading på it-nett.
Jeg har TN nett og jeg lurer å om wallbox takler 11kW på TN nett, da jeg ikke trenger transformator som en trenger på IT-nett?
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

morten69

Nei maks den boksen kan lade med er 1 fase 32 a, altså 7,4kw. Du må ha en 3 fase boks. Beste alternativ for å få 11kw er å sette opp en 3 fase kontakt for så å kjøpe en ny boks. Betalte 10000 for 3 fase kontakt og 11 kW veggboks.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

hsa77

I og med at du uansett må ha elektriker på besøk for å montere ladestasjonen kan du jo sjekke om han ikke like gjerne kan legge opp 32A enfas slik at du kan bruke podpointen på 7.2kW. Det forutsetter jo at elektrikeren kan koble om podpointen til 7.2kW, det er vel en fare for at han heller vil selge deg noe nytt dyrt ladeutstyr, det er jo slik de tjener penger. ..
7.2kW hjemmelading er mer enn nok i de fleste tilfeller,  3kw holder jo i massevis for de fleste av oss!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

lfc4ever

#3
Takk for gode svar  :)
Jeg vil vurdere begge alternativene(7kW og 11kW), får se hva elektrikeren gir på pris for det forskjellige alternativene og hva total prisen blir for 11 kW.
Jeg har sett litt på elbilhjelpen sin portable lader: http://www.elbilhjelpen.no/htm/type2-3fase.html
og har mest lyst på en slik løsning.
Det er lett å ta med seg dersom jeg flytter eller er på tur hvor det er tilgang til rød CEE kontakt, samt at du kan justere ladestyrken slik at jeg har muligheten til å lade min andre elbil(citroen-zero) på denne.

Fant denne om 7kW lading: http://myrenaultzoe.com/index.php/2014/02/zoe-charging-curve-7kW
Så nå heller jeg mer mot 1 fas 32amp ladning med orginal ladestasjon.
Vil jeg kunne lade min Citroën C-zero med denne stasjonen?
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

overter

32A enfas bør vel egentlig være uaktuelt hvis alternativet er 16A 400V trefas
2019 Hyundai Kona
2015 Renault ZOE Intense 43Kw - 11KW lader

hsa77

Sitat fra: lfc4ever på søndag 06. mars 2016, klokken 07:46
Takk for gode svar  :)
Jeg vil vurdere begge alternativene(7kW og 11kW), får se hva elektrikeren gir på pris for det forskjellige alternativene og hva total prisen blir for 11 kW.
Jeg har sett litt på elbilhjelpen sin portable lader: http://www.elbilhjelpen.no/htm/type2-3fase.html
og har mest lyst på en slik løsning.
Det er lett å ta med seg dersom jeg flytter eller er på tur hvor det er tilgang til rød CEE kontakt, samt at du kan justere ladestyrken slik at jeg har muligheten til å lade min andre elbil(citroen-zero) på denne.

Fant denne om 7kW lading: http://myrenaultzoe.com/index.php/2014/02/zoe-charging-curve-7kW
Så nå heller jeg mer mot 1 fas 32amp ladning med orginal ladestasjon.
Vil jeg kunne lade min Citroën C-zero med denne stasjonen?
Du kan lade alle elbiler som har ladekabel med type2 plugg på podpointen. Men det kan du jo også fra ladestasjonen til elbilhjelpen. Få elektrikeren (spør gjerne flere) til å gi deg pris på forskjellige løsninger.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA