Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye standard felger til Model S

Startet av leafnor, søndag 06. mars 2016, klokken 16:19

« forrige - neste »

leafnor

Er det bare meg som er over 185 cm og +100 kg som kjører Leaf, og som føler at setet godt kunne vært noen hakk lengre bak for å få bena i en bedre kjørestilling?

I allefall er det noen som har oppdaget et marked for slike som meg:
http://extendmyseat.com/nissan-leaf-2010-2012-seat-brackets/

Noen som har installert lignende, eller gjort noe med "problemet" (Dvs ikke slanket seg, eller krympet på høyden!)?

Sett på setet, og en eller annen "dings" for utvidelse fremme virker enkelt å få til, mens bak kreves litt mer tenkning for å finne en grei patent.





Leaf 2012/Aug 160.000 km

65lars

#1
Sitatauthor=leafnor link=topic=26302.msg447712#msg447712 date=1453644263]
Er det bare meg som er over 185 cm og +100 kg som kjører Leaf, og som føler at setet godt kunne vært noen hakk lengre bak for å få bena i en bedre kjørestilling?

I allefall er det noen som har oppdaget et marked for slike som meg:
http://extendmyseat.com/nissan-leaf-2010-2012-seat-brackets/

Noen som har installert lignende, eller gjort noe med "problemet" (Dvs ikke slanket seg, eller krympet på høyden!)?

Sett på setet, og en eller annen "dings" for utvidelse fremme virker enkelt å få til, mens bak kreves litt mer tenkning for å finne en grei patent.

Takk!  Jeg er under 100kg nå, men 193 lang, med 120 bein  ::)

Så på tre biler der, likte alle tre, men litt trangt i førersetet, så på skinnene førersetet sto på, og der er liten plass til å flytte disse skinnene bakover. 
Så jeg tenkte, hva med å bare skaffe seg noen "sete-skinner" som går 10cm lenger bakover? 
Glemme venstre baksete, eller legge noe over skinnen der,  slik at der blir enda mindre benplass der.  (Til barnebarnet på 5.) 
Verkstedsjefen var til stedet, og fortalte salgsmannen at dette ikke er mulig.

Say what?

(Unnskyld, men linking ser ut til å ha hickups her...)[\i]
Trilling, bestilt KIA

leafnor

I allefall blir det extension her. Produksjon i full gang.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

leafnor

Ny bil!

Laget braketter av 10mm aluminum med 6cm avstand mellom festehullene.
Og nå er det OK benstrekk, faktisk på nest bakerste hakk.
Lårene når og ned på puten så en får faktisk litt støtte.
Det var det ikke før, og merket det som litt slitsomt på langturer.

Skal få farge på brakettene en dag det er varmere å holde på å mekke bil.


Leaf 2012/Aug 160.000 km

Smasher

Sitat fra: leafnor på søndag 24. januar 2016, klokken 21:12
Ny bil!

Laget braketter av 10mm aluminum med 6cm avstand mellom festehullene.
Og nå er det OK benstrekk, faktisk på nest bakerste hakk.
Lårene når og ned på puten så en får faktisk litt støtte.
Det var det ikke før, og merket det som litt slitsomt på langturer.

Skal få farge på brakettene en dag det er varmere å holde på å mekke bil.

Hei!

Jeg er 198 lang så slitter litt med bein plassen, er det mulig og bestille 4 slike av deg? er det like trykt i en bilulykke?

65lars

Veldig bra, Leafnor (og Smasher)...  Jeg kan få til dette også, eller bestille - med de nøyaktige målene mellom hullene på de originale skinnene.

Spørsmålet der  - selvfølgelig - er/blir om dette "annuller" nybilgarantien, eller andre garantier man har.
Forslag?  Behold de originale skinnene, sett dem inn dersom du tar bilen til service, O.L.
:)

Jeg kan ikke helt se hvorfor eller hvordan dette skulle være mindre trygt i en bilulykke.  Tvert imot, vil jeg tro - sannsynligheten for å komme i en bilulykke må da være mindre, dersom beina ikke er "låst fast" under rattet, der? 
Trilling, bestilt KIA

leafnor

Sitat fra: 65lars på mandag 25. januar 2016, klokken 16:46
Veldig bra, Leafnor (og Smasher)...  Jeg kan få til dette også, eller bestille - med de nøyaktige målene mellom hullene på de originale skinnene.

Spørsmålet der  - selvfølgelig - er/blir om dette "annuller" nybilgarantien, eller andre garantier man har.
Forslag?  Behold de originale skinnene, sett dem inn dersom du tar bilen til service, O.L.
:)

Jeg kan ikke helt se hvorfor eller hvordan dette skulle være mindre trygt i en bilulykke.  Tvert imot, vil jeg tro - sannsynligheten for å komme i en bilulykke må da være mindre, dersom beina ikke er "låst fast" under rattet, der?
Det er sikkert et eller annet direktiv knyttet til godkjenning som går fløyten om noen skulle tenke på å bruke noe slikt på et bilsete.
Men for min egen del føler jeg meg trygg. Tverrsnittet på 10x60 alu matcher stålunderstellets styrke, uten at jeg har regnet på det.
Om setet med meg oppi skulle utsettes for krefter som river M10 stålskruene ut av platene, eller klarer å deformere aluminiumen så de strekkes til brudd, har jeg nok langt større bekymringer vedrørende omstendigheten det skjer i enn disse aluminiumsbrakettene!

Jeg kunne godt lage noen. Men siden folk kan finne på mye rart med aluminium i sin bil får det være opp til alle og en hver hva de gjør med de, uten at jeg skal ta ansvar for alle mulige konsekvenser ut over at fører får strekt ut bena.

Leaf 2012/Aug 160.000 km

leafnor

Tror det skal gå å få til et sett til rundt 300,- for de interesserte, levert som brevpost i postkassen.
Det dekker kost til material, verktøy (Fres, bor, gjengetap), porto, og gir meg noen slanter for tiden som går med. (Og slantene kan gå til noe mer verktøy i hobbyboden).
Skal se om jeg får noen pris for eloksering i morgen. Kan ikke være mange kronene, så samlet burde det gå å få til et sett for rundt 400,- levert i postkassen.
Registert norgespakke noe mer.

Leaf 2012/Aug 160.000 km

Einar_S

Jeg fusker i samme faget og nevner for de som ikke allerede skjønner det at dette betyr en timelønn som ikke en kineser ville jobbet for.  ;)

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

leafnor

Sitat fra: Einar_S på tirsdag 26. januar 2016, klokken 23:04
Jeg fusker i samme faget og nevner for de som ikke allerede skjønner det at dette betyr en timelønn som ikke en kineser ville jobbet for.  ;)
Ja, stemmer det Einar_S, men tenkte ikke å bygge kapital til en 30kW Leaf på det her.
Og siden etterspørselen er som for strøsalt i kiosken ved Dødehavet, så blir det ikke store mengden heller, så arbeidsbelastningen setter meg ikke ut av spill. Får se det som en tjeneste for de på forumet med lengre ben enn de lengste de fant på Nissan sin utviklingsavdeling en gang i 2009/10.


Leaf 2012/Aug 160.000 km

Smasher

Da tar jeg gjerne et sett når det blir klart :-D

65lars

Sitat fra: Smasher på onsdag 27. januar 2016, klokken 07:20
Da tar jeg gjerne et sett når det blir klart :-D

Ja - meg også - sannsynligvis - når jeg til slutt får meg en e-bil, kan fort gå en måneds tid til... ::)

Alle jeg har sittet i (5 stykker nå) kunne trenge dette.
Trilling, bestilt KIA

cra

Sitat fra: leafnor på tirsdag 26. januar 2016, klokken 23:23
Får se det som en tjeneste for de på forumet med lengre ben enn de lengste de fant på Nissan sin utviklingsavdeling en gang i 2009/10.

En av de tingene som er fint med slike forum; brukerne hjelper hverandre. :)

Jeg har selv fått mye hjelp i forumet her opp gjennom åra, både i diskusjoner og rent praktiske ting, og setter derfor pris på hver anledning jeg får til å kunne yte noe tilbake. Ikke nødvendigvis til en av de som har hjulpet meg tidligere, men i alle fall til noen som trenger hjelp. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

leafnor

Ikke fått tid til å sjekke opp eloksering.
Men fått til et sett. Skal gjenges det, og glassblåses, før eloksering.

Leaf 2012/Aug 160.000 km

65lars

Guderna bedre, du er Grundig! 
Og nå har jeg også lært litt of Eloksering (har aldri hørt ordet før!  :-)  )

https://www.google.no/search?q=eloksering&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=sHq3Vra5MMabsAHJzrso


Takk!  :)
Trilling, bestilt KIA

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA