Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med dieselvarmer

Startet av Panders, tirsdag 01. mars 2016, klokken 16:44

« forrige - neste »

Panders

Noen som har kjørt denne strekningen I vinter? Hvordan går det med rekkevidden?
Prosjekt bil #1

Sort -14 Leaf Tekna 6,6kW
35000km
Kjøpt aug. 2015
32A Vegglader

koffeld

#1
Jeg har hytte på Gaustablikk og har kjørt dit fra Oslo med Leafen som elbilekspedisjon noen ganger om sommeren.  Vinteren har jeg ikke vurdert å prøve på.

Siden veien fra Tuddal er vinterstengt må du jo uansett kjøre om Rjukan.  Fra Notodden til Svadde er det 73 km, rimelig flatt dog, men likevel bruker du nok det meste av batteriet på veien dit nå om vinteren.  For å komme opp bakkene fra Svadde har jeg alltid sørget for å ha minst 4 streker igjen på min 2012 Leaf.  Mulig det kunne gått med tre, men da blir det nok kanskje litt vel spennende.  Siden det er vinter, tror jeg kanskje 5 faktisk er minimum for å komme opp.  Snittforbruket opp bakkene lå på 0,55 sist jeg målte, og da var det altså sommer...

På Svadde er det en ladestolpe borte ved truck-fyllestasjonen så har du først kommet deg dit, får du ladet på 16A til du har nok kapasitet til å kjøre opp på fjellet.  Jeg har også lagt merke til at det er et schuko-stikk utendørs på bygget noen hundre meter før du tar inn til Gaustablikk, så er det helt krise når du har kommet opp dit går det kanskje å stå der i 10 minutter så du kommer deg frem :)
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA