Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finansiering av ladeplasser

Startet av Pepsi, torsdag 19. februar 2015, klokken 22:14

« forrige - neste »

Ciumpalac

Nå er både motoren og SAGEM boksen blitt byttet. Men når jeg slår på tenningen så får jeg den grønne bilen, men bilen kjører max 30km/t, og tenningen slår av seg selv flere ganger.
Da jeg sjekket med Lexia, så kom det opp 2 feil: "circuit breaker function"  og "HT battery measurement (intermittent fail)".

Hva kan årsaken være?
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

Elmo

Vanskelig å si. At bilen går i det heletatt er jo positivt.
Tror du kan ha problem med "gass"-pedalen, så du bør forsøke å reload'e parametre (husker dessverre ikke hva det kalles i Lexia, fordi jeg  mst bruker Proxia).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ciumpalac

Sitat fra: Elmo på fredag 04. mars 2016, klokken 23:10
Tror du kan ha problem med "gass"-pedalen, så du bør forsøke å reload'e parametre (husker dessverre ikke hva det kalles i Lexia, fordi jeg  mst bruker Proxia).

Ja, det kan være gasspedalen fordi jeg må presse den ganske hardt for å få bilen i fart. Jeg har prøvd å reload parametere, men kommer opp "communication fail".. Er det fordi jeg bruker VIN Koden til min bil og ikke av den bilen SAGEM boksen kommer fra? Siden jeg har byttet SAGEM boksen fra en forskjellige serie så jeg lurer på om jeg må bruke forskjellige vinkoden.
I tillegg lekker det mye glycol fra batterikassen når jeg kjører.
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

Elmo

#48
VIN koden du taster inn i programmet har ingenting å si så langt jeg har erfart (kan være nesten hva som helst). Men noen computere vil rett og slett vanskelige å få til å kommunisere med programmet, uten at jeg vet hvorfor eller har noen løsning.
Hvis du vil ha tilbake parametrene fra den andre bilen kan du flytte over selve computeren fra den andre Sagemboksen.

Hvor lekker det kjølevæske ?? Hvor mye ?? Vanligvis forbinder vi kjølevæskelekasje med batterieksplosjon, men hvis det oppstod ifm at du byttet motor og Sagemboks så er det vl mere sansynlig at det er lekkasje i en slangeskjøt. Det hender også at forgreninger på alu-røret som ligger oppå motoren knekker/sprekker ifm motorbytte.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ciumpalac

Bilen kjører helt fint nå. Selv med kommunikasjonsproblem mellom Lexia og SAGEM boksen har jeg set bilen på lading et par minutter, og jeg tror dette har resatt parametre for gasspedalen.

Årsaken til at bilen kjørte dårlig i går skyldes dårlig kontakt mellom en av de kablene nederste som kobler inn til batterikassen. Når er dette rettet.

Jeg fryktet også batterieksplosjonen og derfor har jeg demontert den 6'er kassen en gang til, men alle batteriene var fine, og malt ca.8,9v hver (fulladet). Jeg tror at jeg har ødelagt koblingen av slangen til batterikassen, den tjukkeste slangen på passasjersiden. Og det lekker glycol inn til batterikassen derfra, og videre ned fra hulen på bunnen av kassen. Så det er ikke stor fare der, tror jeg.
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

Elmo

Sitat fra: Ciumpalac på lørdag 05. mars 2016, klokken 14:34
Jeg tror at jeg har ødelagt koblingen av slangen til batterikassen, den tjukkeste slangen på passasjersiden.
Enkeltslangene er limt til fordelings-"manifoilen" og det hender det løsner. Hvis en slange eller kobling er ødelagt så har jeg du kan kjøpe for en billig penge.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ciumpalac

Sitat fra: Elmo på lørdag 05. mars 2016, klokken 18:31
Sitat fra: Ciumpalac på lørdag 05. mars 2016, klokken 14:34
Jeg tror at jeg har ødelagt koblingen av slangen til batterikassen, den tjukkeste slangen på passasjersiden.
Enkeltslangene er limt til fordelings-"manifoilen" og det hender det løsner. Hvis en slange eller kobling er ødelagt så har jeg du kan kjøpe for en billig penge.

Takk for det Elmo, jeg får prøvd med å koble slangen direkte, uten plast og se om det funker.
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA