Avbrutt lading og overlading

Startet av Trond Arve, fredag 18. juni 2010, klokken 08:41

« forrige - neste »

Trond Arve

Ladet med den nye Oslostolpen i går, der strømmen brytes når man åpner luka. Ettersom det er to ladepunkter på samme stolpe, vil man også avbryte ladingen for eventuell annen bil som lader samtidig. Hvordan påvirker et slikt avbrudd overladingsfasen for PSA? Om jeg for eksempel lader fra 40% vil det medføre 9Ah overlading. Dersom ladingen avbrytes ved f.eks. 90% på grunn av at luka låses opp, og deretter starter igjen, vil overladingen da bli 1,5Ah?

(Ikke at dette er noe stort problem; mest nysgjerrig).
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

Interresant spørsmål, som jeg også har undersøkt. Desverre har jeg glemt hva konklusjonen var, men mener det står beskrevet her på forumet, eller på Elbilwikiet et sted.

PSA husker generelt ikke manglende overlading, slik Think gjør, men jeg mener slike korte avbrudd ikke medfører redusert overlading.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA