Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeplasser på E 18 gjennom Telemark.

Startet av møbelsnekkern, tirsdag 03. juni 2014, klokken 10:24

« forrige - neste »

møbelsnekkern

Trenger og få reset ladern i min psa bil etter at den hadde lekket vann i kjølekretsen. Mulig jeg må bytte vannpumpe eller noe, men kunne tenke meg og fått til reset først da jeg uannsett må gjøre dette etter et evt. skifte av pumpe.


Kjøpte for en tid tilbakers diagnose utstyr. Dette skal brukes med Lexia 3 programet som jeg har.

Men er helt grønn på dette. Finnes det noe guide på dette noen steder? Feks. hvor skal den kobles til i bilen? har skjønt det slik at på min bil så må det brukes en slik 2 pins overgang. Dette har jeg (tror jeg da ?)

Bilde av utstyret:



Som en ser her så er det en slik 2 pins overgang tilkoblet med batteriklemmer.


Holder til i Haugesunds området om det er noen der som kan hjelpe med reset eller hjelpe til med dette mot en mot ytelse.

:)
Haugesunds område

Eier av en Citroen AX '96 mod. Samt Citroen Saxo '01 mod.
2 el-sykkler fra sykkelett (en til dama og en til meg! ;) )

- "Et døgn skulle hatt 48 timer, da hadde jeg fått tid!"

Pera L

Hi! You can find two-pole connector from the right side of the car at passenger foot area. Connect 2-wire cable in to the connector and clampcables to the 12V battery. Lexia asking whatkind of connector you using but can not remember is it 2-pole correct answer. There is just three choices so it's easy to test all of them.

Regards Pera L

møbelsnekkern

Haugesunds område

Eier av en Citroen AX '96 mod. Samt Citroen Saxo '01 mod.
2 el-sykkler fra sykkelett (en til dama og en til meg! ;) )

- "Et døgn skulle hatt 48 timer, da hadde jeg fått tid!"

Elmo

I have never seen a car with 2-pole connector, only the standard 16-pin ODB-II whitch is the one with some green under the 2-pole in the picture, and the older 30/33-pins (OBD-I ??) which is the square light-brown one on the left og your picture.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

møbelsnekkern

thinks its the "citroën ax electrique" 1996 may one of very few who has that.
Im not totaly sure, but i think Elektrolux told me so once (he owned the car a few years ago).

I found a old topic from the forum about it here: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=1360.0  (in the first post)..


Have looked today, but can still not find anything... But will search once more for it now.

---


Noen med PSA på Haugalandet? hadde vært litt gøy og vist om det var andre her rundt som en kunne vekslet meninger og erfaring med ??  :)
Haugesunds område

Eier av en Citroen AX '96 mod. Samt Citroen Saxo '01 mod.
2 el-sykkler fra sykkelett (en til dama og en til meg! ;) )

- "Et døgn skulle hatt 48 timer, da hadde jeg fått tid!"

Elmo

Ser ut som "jornheim" i tråden du linket til sier at AXen hans har både 2-pins oh 30-pins kontakt. Kanskje din og har det?  Den sitter i så fall der du forventer å finne hendelen til å åpne panseret med på de fleste biler.

Det er tegning av den i dette innlegget. Da trenger du bare en enkeltleder fra pinnen merket med grønt til pinne-7  i OBD-II kontakten, og så 12V fra sigarett-tenner. + til pin-16 og minus til pin-4 og -5. Eller bruke overgangen du allerede har på bildet ditt.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

møbelsnekkern

Fikk omsider svar fra Elektrolux, den var i motorrommet denne 2 pins kontakten oss meg :)

Haugesunds område

Eier av en Citroen AX '96 mod. Samt Citroen Saxo '01 mod.
2 el-sykkler fra sykkelett (en til dama og en til meg! ;) )

- "Et døgn skulle hatt 48 timer, da hadde jeg fått tid!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA