Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v7.1x

Startet av Mavsemums, tirsdag 01. mars 2016, klokken 08:50

« forrige - neste »

Mavsemums

Hei.

Si bilen står ute i minus 15. Med halvt batteri, om det har noe å si. Hjelper det å forvarme via app eller spiser det så mye av rekkevidden at vinningen går opp i spinningen? Komfort er mindre viktig, viktigere å få rekkevidden. Hva syns dere?

zyp

Bilen bruker jo like mye energi på å bli varm ved forvarming som den bruker på å blir varm imens du kjører, og når denne energien i begge tilfeller hentes fra batteriet så tjener du ingenting. Sannsynligvis bruker du litt mer, fordi bilen holdes varm en lengre tidsperiode.

Grunnen til at forvarming lønner seg når bilen er plugget inn er fordi du da slipper å bruke energi fra batteriet på å varme opp bilen.

als77

Apropos forvarming; etter hva jeg forstår så varmer man fortsatt fra batteriet selv om bilen er plugget i. I hvert fall så er ikke bilen min fulladet de gangene jeg forhåndsinnstiller avgangstid med 100% lading og forvarming.


Cirrisky

Sitat fra: als77 på tirsdag 19. januar 2016, klokken 19:25
Apropos forvarming; etter hva jeg forstår så varmer man fortsatt fra batteriet selv om bilen er plugget i. I hvert fall så er ikke bilen min fulladet de gangene jeg forhåndsinnstiller avgangstid med 100% lading og forvarming.
Du kan jo velge om bilen kan bruke batteriet eller ikke i menyene. Jeg har iaffal fått fult batteri og varm bil når jeg bruker det med strøm kobla i.

np

NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA