Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nytt 40+ kWh batteri?

Startet av boxer72, fredag 04. mars 2016, klokken 18:12

« forrige - neste »

boxer72

Nok ett Varme problem.
På mandag oppdager jeg at bilen blåser bare kaldt, ringer verksted for time, fikk  idag fredag.
Leverte bilen og de kalibrerte varmeanlegget og påstår det nå blåser lunk.
De Målte 2,8 bar på klimaanlegg og hevder det var nok når den kom rett i fra kulden og holdt -9 ℃ .
Kjørte hjem og satte på lading og forvarming
Når jeg kommer ut for å ta bilen, så legger jeg merke til hvor stille det er. Ikke rart bare vifta i kupeen som går og varmepumpe er helt stille.
Ikke oppdaget før idag, da det er min kone som har brukt bilen på småkjøring denne uken.
Noen som vet om det er noen sikring til pumpen man kan sjekke, stopper pumpen hvis det er for lite gass? Etc...
Men ihvertfall ikke rart det bare blåser kaldt
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Aquacomet

#1
Varmepumpen stopper når trykket kommer under en viss grense. Fikk igjen min i går etter nøyaktig samme problemet. Etter at verkstedet hadde fyllt gass og kalibrert/resatt klimaanlegget har jeg mere varme i bilen enn noen gang... Så var jeg deg ville jeg returnert den til verksted igjen.. Husker ikke nøyaktig men trykket skal være minimum 4.5 bar etter en halv eller hel time inne i ca 20 grader.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA