Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Chevrolet Bolt

Startet av EL-Erik, søndag 14. februar 2016, klokken 10:50

« forrige - neste »

EL-Erik

Finnes det noen måte å trikse til slik at man kan utføre den såkalte vedlikeholdsladingen uten at man har datautstyret som er beregnet for dette?

Er det eventuelt noen i Bergensområdet som sitter på slikt utstyr som enten kan bistå eller leie det ut?
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

Matheus

Ja, det kan du. Det var sagt mange ganger her på forumet. Du kan bruke vanlig topplading, men det er viktig å få temperatur over 23 grader på batterier (varm garasje i disse dager er nødvendig). For å få varmen det også hjelper å lade, kjøre å lade igjen.
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

elektrolux

"Trikset" er å avbryte full opplading 2-3 ganger. Bilen tar nemlig "manglende" overlading igjen av en eller annen totalt uforklarlig grunn.

Før "service" ladingen kjører du bilen varm og setter den på full opplading og lar den gå 4-6 timer med overlading ( 80-100% ) i tillegg og fyller vann etter det.

Du må likevel få nullstillt Ahr telleren i bilen, ellers vil den nekte å lade etter en stund.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

EL-Erik

Sitat fra: elektrolux på lørdag 09. januar 2016, klokken 09:06
Du må likevel få nullstillt Ahr telleren i bilen, ellers vil den nekte å lade etter en stund.
Takk for hjelp... og der kom vel hele gjerne løsningen på hele problemet mitt... Har etterfyllt vann men bilen kjører med "service charge" meldingen. Jeg har tenkt som så at den feilmeldingen kan jeg leve med, så lenge jeg vet at det er vann på batteriene, men hvis bilen selv reduserer ladingen inntil Ahr nullstilles så må jeg jo tenke helt på nytt...

Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

Svein-O

Er det noen som praktiserer denne metoden ?
Vil for eksempel elektrolyttnivået stige ved denne metoden i samme grad som serviceladefunksjonen, slik at en ikke "overfyller" ved vannfylling?
En unngår koking av batteriene, men en viss grad av koking (over kortere tid enn originalprosedyren) er vel gunstig.

Tilbake til spørsmålet : Funker denne "vannfyllingsmetoden" greit?

Er det noen som ikke har fått "Technical manual for Ni-CD STM MR/MRE monoblocks?
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA