Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Installering av 32A lader til Nissan Leaf - nok kapasitet?

Startet av bdaniels, tirsdag 09. februar 2016, klokken 15:27

« forrige - neste »

gamer73

noe jeg sitter å lurer på....jeg syntes også E-golfen virker "glatt" på vinterføre....

(.noe jeg også syntes den gjør på somemrføre, men på sommer tror jeg det er orginale yalladekk fra saudi arabia hvor asfalten blir 200 grader pluss og man må ha sær dekkgummi for at dekkene ikek smelter....jeg tror nok at orginale sommerdekk skal kastes når sommeren kommer igjen.)

MEN....E-golfen er jo en ganske tung bil...er det derfor jeg føler den er glattere enn det jeg opplevde med piggfrie på mazda 6 og renault laguna fra 2001 ?

Det er uansett ikke snakk om store forskjeller og det er jo mulig at jeg husker feil....og jeg har jo kun E-golfen nå så jeg får ikke på noen måte testet dette.

elektro

Jeg synes også dette, både med de originale sommerdekkene (ikke så rart, kanskje) og med Goodyear Ultragrip Ice 2 piggfrie. Tror det først og fremst skyldes at det er uvant med en så kompakt og tung bil. Dessuten har den jo et dreiemoment fra første meter som gir veldig lett hjulspinn. Og så må det sies at Mazdaen er veldig lett og god å kjøre. Jeg hadde derimot en V40 CC D2 en periode, med Hakka R2. Den var litt sånn som e-Golfen..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

gamer73

ahh oki...mine vinterdekk tror jeg er piggfrie hakka R2...kun kjørt 1 sessong på renault lagunaen for et par vintre siden...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA