Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Snart eier av outlander phev instyle+ 2016mod

Startet av TRM, søndag 07. februar 2016, klokken 19:41

« forrige - neste »

TrondM

SitatFra Mo i Rana og over Saltfjellet lå tempen nå på 27-29 minus.
Kjørte der i går kveld, da hadde jeg nøyaktig 300 i forbruk fra Mo til Storjord. Passelig god fart, ingen range mode, panotak og riktignok noe lite luft i dekkene grunnet kulden (2,7-2,8).

Hva hadde du i forbruk på strekningen?

Tesla P85D

Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Tesla P85D

Men jeg fylte mere luft i dekkene i Mosjøen akkurat på grunn av kulden som du nevnte.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Celter

Jeg regner med at det økte forbruket i kaldt vær først og fremst skyldes at kald luft er mye tykkere og dermed øker luftmotstanden betraktelig. I tillegg vil snø på veien også øke motstanden og jeg bruker nå ca. 270  i ca. 100km/ t på motorvei. Om sommeren ca. 220.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

GOS

Sitat fra: Celter på mandag 11. januar 2016, klokken 17:19
Jeg regner med at det økte forbruket i kaldt vær først og fremst skyldes at kald luft er mye tykkere og dermed øker luftmotstanden betraktelig. I tillegg vil snø på veien også øke motstanden og jeg bruker nå ca. 270  i ca. 100km/ t på motorvei. Om sommeren ca. 220.
Har du forvarmet batteriet? Om det er tørt på veien så skal du ikke buke 270 wh/km ved 100 km/t når batteriet og kupe har oppnådd driftstemperatur.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

turfsurf

Sitat fra: GOS på mandag 11. januar 2016, klokken 17:47
Sitat fra: Celter på mandag 11. januar 2016, klokken 17:19
Har du forvarmet batteriet? Om det er tørt på veien så skal du ikke buke 270 wh/km ved 100 km/t når batteriet og kupe har oppnådd driftstemperatur.
På snøveier uten ekstra luft i dekkene gjør man nok det. Kjørte 10 mil på motorveien i går med gjennomvarm bil fra starten, typisk 120-130 på speedometeret, endte opp med over 300 i forbruk.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

GOS

Sitat fra: turfsurf på mandag 11. januar 2016, klokken 18:51
Sitat fra: GOS på mandag 11. januar 2016, klokken 17:47
Sitat fra: Celter på mandag 11. januar 2016, klokken 17:19
Har du forvarmet batteriet? Om det er tørt på veien så skal du ikke buke 270 wh/km ved 100 km/t når batteriet og kupe har oppnådd driftstemperatur.
På snøveier uten ekstra luft i dekkene gjør man nok det. Kjørte 10 mil på motorveien i går med gjennomvarm bil fra starten, typisk 120-130 på speedometeret, endte opp med over 300 i forbruk.

Men da er det ikke tørr vei, er det vel? Det er også veldig stor forskjell på 120-130 og 100 km/t.
Videre antar jeg at det ikke var tettpakket snø du kjørte på?

Jeg tror aldri jeg har hatt noe særlig over 200 i snitt på langkjøring de 19 månedene jeg har hatt bilen,,og skjønner ikke at det kan være så stor forskjell på det folk opplever.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

GeirHM

#37
I sommer hadde jeg helt nede i lavt 180-tall på de beste dagene på mine 150 km på E18 med masjhastighet mellom 110 og 124. Nå har jeg opplevd høy 270 wh/km. På det beste har jeg kommet unna med knappe 28kWt nå har jeg vært oppe i 40 på samme strekningen. Men jeg har det godt og varmt i bilen. I dag kjørte bilen 40 km til og fra jobb. Til brukte den 279, tilbake 197 wh/km. Bilen sto i kald garasje før bilen dro til jobb og den sto i varm garasje før den tok turen hjem. I tillegg var det vel blitt litt mildere ute og det var bedre måkt.   Moralen i denne lille historien er at forbruket varierer mye akkurat nå.

PS. Og uansett moral eller ikke, noen oppdatering med spotify ser jeg ingenting til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA