Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av frtan, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:09

« forrige - neste »

frtan

Vurderer kjøp, men usikker på brukt/nye. Vil det være lurt å vente til høsten med tanke på lansering av ny og mulig enda mer dumping av prisene? Syns ikke det er allverdens mange brukte 30kwh Leaf der ute.

Hva er ulempene med de USA importerte? F.eks denne:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94468485

Takk for svar.

bob-bob

Sitat fra: tanumfr på tirsdag 23. mai 2017, klokken 13:50
Vurderer kjøp, men usikker på brukt/nye. Vil det være lurt å vente til høsten med tanke på lansering av ny og mulig enda mer dumping av prisene? Syns ikke det er allverdens mange brukte 30kwh Leaf der ute.

Hva er ulempene med de USA importerte? F.eks denne:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94468485



Takk for svar.

Nei , den har jo ingen garanti i Europa , da for eksempel. Jeg vil tro de fleste synes det er en ulempe.
At importøren garanterer selv , er jo slett ikke det samme som at Nissan fabrikken gjør det.

På Europa-solgte  gir Nissan 3 års fabrikk garanti og på Norsksolgte via  Nissan Norge får man hele 5 år fabrikkgaranti på selve bilen.  EU -importører gir jo gjerne 2 års garanti i tillegg for å prøve å matche Nissan norge sin garanti , men alt hviler jo på importøren da , det er ikke helt det samme.  Det er 8 års batterigaranti fra fabrikken uansett om den er solgt i Norge eller Europa. 

På USA bilen får du ingen fabrikkgaranti i Europa uansett , der hviler alt på importør. Da bør du spare en anselig sum om du skal ta en slik risiko mener nå jeg. Men , det er du som skal kjøpe bil - ikke jeg ....  :)


nr1rayner

For å få en bestemt bil billigst mulig vil det bestandig være lurt å vente, en -15 modell ble mindre verdt i -16, og enda mindre i -17, prisen vil også fortsette å falle etterhvert som den blir eldre.
Venter du 10 år til er den nesten ikke verdt noe som helst  :P

Umulig å spå hva som skjer med nybilprisene på den "gamle". Det kommer mye an på hvor stor forskjellen blir og hvilken pris de legger seg på.
Kommer det helt ny bil med 60kWh og samme pris som Leaf har i dag og høy leveringsrate er det vel klart at priser på den gamle typen vil stupe. Men, kommer det bare nok en facelift og prisen øker skjer det mest sannsynlig "ingenting".
Slik det ser ut nå tviler jeg på at man får levert ny Leaf i høst. Slår de virkelig på stortromma står du nok heller ikke alene i kø utenfor forhandler, så skal du ha bil innen høsten er det nok bare å kjøpe så fort som mulig og nyte fordelene lengst mulig  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Roma

Vi kjøpte en europa importert tekna 2017 mod, 30kwh fra et bergensk selskap som heter ecocar. Bilen hadde også 6.6kw dobbeltlader.

Prisen var 229 høvdinger.

Det fristet svært lite å betale 185k for en brukt 24kwh 2015 mod.

frtan


Go-carter

Sitat fra: tanumfr på onsdag 31. mai 2017, klokken 13:35
Hva tenker dere om denne? Vet det ikke er en 30kwh.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97505723

Det er etter all sannsynlighet ikke en 30kwh. priset 40-50' for lavt i så fall.

Jeg kjøpte en tilsvarende gått 23.000km for 155' for to uker siden. Den hadde vel og merke også cruisecontrol, justerbar ladekabel, og vinterdekk. Jeg ser selger skriver at bilen har cruisecontrol, men bilen på bildet har det -ikke-.

Invester 200 spenn i en OBD-leser fra teknikmagsinet e.l. og gratisversjonen av leafSpy på mobilen, og les av verdiene på batteriet når du prøver bilen. SOH bør ligge på 93-06%, HX på over 90.

Ellers en fresh bil :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

frtan

ok, men er dette også en importert variant? Tenker på garantiene..

kaiat

Dette er en bruktimportert bil fra USA. Sørimport har egen garanti, det er ingen fabrikkgaranti på USA-bilene. Jeg kjenner ikke garantivilkårene til Sørimport, men de sier at det skal være likt.

Sitat fra: Go-carter på onsdag 31. mai 2017, klokken 14:37
Jeg kjøpte en tilsvarende gått 23.000km for 155' for to uker siden. Den hadde vel og merke også cruisecontrol, justerbar ladekabel, og vinterdekk. Jeg ser selger skriver at bilen har cruisecontrol, men bilen på bildet har det -ikke-.

De to store importørene av USA-Leaf (Sørimport og Autonova) har en tendens til å gjenbruke annonsebildene. Det er derfor neppe bilen på bildene som er til salgs. ;) 2015-modell Leaf S skal ha cruise control og B-modus, men det kan være greitt å få dette bekreftet for kjøp da 2013/14-modellene ikke har det.

nr1rayner

Ser den har "Brak-modus", da er det bare å skylde på den hvis det blir litt.... luftig... i bilen  :police:
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA