Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Defekt fartsmåler

Startet av e-curious, tirsdag 16. februar 2016, klokken 17:10

« forrige - neste »

e-curious

Golf har vel ikke aktiv kjøling.  Betyr dette at man kan få permanent skade på batteriet dersom en kjører lange turer der man må  hurtiglade til 90% flere ganger undervegs samme dag?

"Biler uten aktiv batterikjøling kan i teorien få vedvarende høy celletemperatur etter mange lange kjøreturer med hurtiglading underveis."
http://www.tu.no/industri/2015/09/12/slik-sjekker-du-om-elbil-batteriet-begynner-a-svikte

elektro

Ja, men hvis du ligger på motorvei i 120 km/t i 35 varmegrader og kjører fra hurtiglader til hurtiglader, kan det sikkert skje.. Men vil tro at temperaturen synker rimelig fort hvis man f.eks. står 5 min. i skyggen..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

tutti

I Norge er dette med sitt arkitiske klima sjeldent et problem. Folk som importerer USA modeller fra sydlige stater har vel derimot sett endel batteriproblemer i etterkant.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA