Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Siemens CC100A, problemer med å lade på TN Nett

Startet av ninjacat, tirsdag 09. februar 2016, klokken 19:12

« forrige - neste »

ninjacat

Hei!

Jeg har min første vinter med elbil! Jeg har en Acenta 2015 modell, og når det blir kaldt (typ 5 grader eller lavere) er bremsene veldig følsom. Jeg er så vidt ani og bilen rykker til, utrolig ubehagelig å bremse ned fra 80 km/t til tider.. Har kun opplevd dette når det er kaldt, og jeg lurte da på om det var noen andre med Leaf som hadde samme problem, eller om dette er noe jeg må få sjekket ut?

Takker på forhånd for alle tilbakemeldinger  :)

Mazzbot

Kjører du i ECO modus ? Jeg kjører stort sett alltid i ECO og der er bremsene helt fine . Hvis jeg slår av ECO så er bremsene veldig følsomme bare , kanskje det du opplever ? :) har ingenting med kulda å gjøre
Tesla model 3 reservert 31/3 .

ninjacat

Sitat fra: Mazzbot på tirsdag 05. januar 2016, klokken 16:13
Kjører du i ECO modus ? Jeg kjører stort sett alltid i ECO og der er bremsene helt fine . Hvis jeg slår av ECO så er bremsene veldig følsomme bare , kanskje det du opplever ? :) har ingenting med kulda å gjøre

Hei! Kjører alltid i eco, så det var merkelig  :(

Gliderman

Ikke ukjent dette. Prøv å trykke bremsen helt i bunn når du starter bilen.
Virker på min bil.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

nr1rayner

#4
Sitat fra: ninjacat på tirsdag 05. januar 2016, klokken 16:14
Sitat fra: Mazzbot på tirsdag 05. januar 2016, klokken 16:13
Kjører du i ECO modus ? Jeg kjører stort sett alltid i ECO

Hei! Kjører alltid i eco, så det var merkelig  :(

Hvordan gidder dere å kjøre i eco? Den er jo daff som en sur moped da.. Sparer dere egentlig noe på det?
Kjører alltid i D, eller helst B jeg.

What Svein said ;) Spesielt i lav hastighet er den gjerne rykkete. Brems i bunn bruker å hjelpe bra.
Ser at det er 2 stk brytere på bremsepedal, sikkert en for bremselys (slik det er på fossiler) og en for noen form for regen. Disse burde være justerbare. Har ikke tuklet med det, men tipper en justering på en av de kan være en mer permanent løsning. Problemet er nok at bilen blir litt "usikker" i forhold til motorkraft/regen i enkelte situasjoner, spesielt i svært lav fart da "creep mode" slår inn..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Mazzbot

Kjører ECO egentlig for det er mest komfortabelt , blir nesten kvalm av å kjørr i bare B/D . Når jeg kommer hjem fra jobb har jeg 18% igjen , har egentlig aldri kjørt så mye uten ECO ,hvor stor forskjell er det egentlig ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA