Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nicometer i Nye Think

Startet av Heinz, onsdag 19. oktober 2016, klokken 23:42

« forrige - neste »

Heinz

Skal nettet være så ufattelig tregt, det er nesten håpløst å surfe, går opp mot ett halvt minutt før sidene er ferdig lastet, og da er det nesten håpløst å scrolle, sånn har den vert siden jeg kjøpte den
P85d mars 2015

RaBalder

Jeg håper du ikke kjøpte Tesla for å kunne surfe  ::)

Den er et ufattelig dårlig nettbrett.

krister461

Og jeg som trodde P85D skulle være raskere...

Muffinman

Hehe, minnes når DS meldte at nettleseren var vesentlig forbedret ved utlevering av nyeste bil i signaturen. Demonstrasjonen var ikke vellykket  ;D

Jeg bruker nettleseren til fergeruter, thats it. Bokmerker rett til de respektive ruter.

Megleren

Problemet er vel nettleseren og ikke tregt internett. Nettleseren er helt ubrukelig spør du meg. Brukt den en gang bare og det var nok for min del.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Brede

Dette blir utbedret ved en av de kommende programvareoppdateringene fikk jeg høre da jeg testet skjermen i en demobil. Over tre år etter venter jeg fortsatt på akkurat denne oppdateringen.  ;D

Heinz

En ting at det er tregt, men å scrolle på ei side er omtrent umulig.
Bare lurer på om det bare er hos meg, eller likt hos alle. Skjermen er forøvrig byttet på min bil

Hyperstress

Hos alle.

Kanskje det e noen som kan forklare hvorfor det er slik? Er det så vanskelig for et «SW» firma å få det til?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øggen

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 30. august 2016, klokken 22:50
Hos alle.

Kanskje det e noen som kan forklare hvorfor det er slik? Er det så vanskelig for et «SW» firma å få det til?

E vel dyrt nok for Tesla med tellerskritt på navi og oppdateringa, og va vel ikkje meininga at folk skulle bruke det som nettkafe.
Men ja, ej kjøre med egen 4G Wifi router som bilen e kobla på 24/7, og da burde det vere mulig å få bruke den browswer``n på en enklere og bedre måte.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Spinner

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 30. august 2016, klokken 22:50Kanskje det e noen som kan forklare hvorfor det er slik? Er det så vanskelig for et «SW» firma å få det til?
Tegra 3 GPU'en som jobber bak den store skjermen er i seg selv mer enn kapabel til å vise og scrolle nettsiden med god flyt og respons (samt spille av 1080p video). Spørsmålet er vel heller hvordan Tesla har prioritert bruken av GPU'en, og hvorvidt software er optimalisert (noe det åpnebart ikke er). Og ikke minst hvor mye ressurser de putter i å få dette bra. Jeg er helt sikker på at dagens skjerm kan bli brukbar med rett software og tweaking.

spettmeis

Jeg jobber som softwareutvikler og bruker applikasjons-biblioteket Qt mye, som ifølge "internett" er det som også brukes på Tesla-skjermene.

Qt utnytter GPU'en svært godt i sin nåværende versjon (5.x), men det kan hende Tesla fortsatt er på Qt 4 som ikke gjorde dette i samme grad. Qt5 ble sluppet i slutten av 2012 og da neppe i tide til å være med i de første Model-S'ene.

Hvis Tesla sin software versjon 8 faktisk innebærer overgang fra Qt4 til Qt5 vil det sikkert gi bedre flyt samt en mye mer moderne nettleser. De siste versjonene av Qt bruker samme "innmat" som Google Chrome til nettleser-komponentene.




Hyperstress

Det burde i allefall prøve å fikse det, for det er den mest åpenbare «feilen» nye kunder legger merke til når de begynner å tafse på bilen. :-)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA