Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pris på å fikse varmeapparat

Startet av Bjoris, torsdag 04. februar 2016, klokken 22:56

« forrige - neste »

Softblue

Sitat fra: bjoris på lørdag 02. januar 2016, klokken 00:21
Sitat fra: Softblue på fredag 01. januar 2016, klokken 23:23
Tesla går fri av moms og avgifter.
Sjekk av hva en Mercedes eller BMW koster uten moms og avgifter.
Da er det utrolig at denne yankeen kan koste så mye.
Hvor mye kan egentlig en vaskemaskinmotor og en skinnsofa koste?  ;D

Utrolig hvor billig gamle teknologi blir vet du;)
Jepp! Har Tesla fått 4G ennå?
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Bjoris

Sitat fra: Softblue på lørdag 02. januar 2016, klokken 00:29
Sitat fra: bjoris på lørdag 02. januar 2016, klokken 00:21
Sitat fra: Softblue på fredag 01. januar 2016, klokken 23:23
Tesla går fri av moms og avgifter.
Sjekk av hva en Mercedes eller BMW koster uten moms og avgifter.
Da er det utrolig at denne yankeen kan koste så mye.
Hvor mye kan egentlig en vaskemaskinmotor og en skinnsofa koste?  ;D

Utrolig hvor billig gamle teknologi blir vet du;)
Jepp! Har Tesla fått 4G ennå?
Har MB fått app ennå? Naboen sin Bclass Electric har ikke...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

jkirkebo

Sitat fra: bjoris på fredag 01. januar 2016, klokken 22:17
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. januar 2016, klokken 21:29
Emnet burde nok vært endret til "Hadde du kjøpt Tesla til dagens pris", ettersom "din Tesla" viser til din spesifikke modell, mens TS selv skriver at kjøp av annen modell kvalifiserer til et ja.

Jeg hadde jo faktisk ikke kjøpt min nøyaktige modell nå :) Gikk for en S90D og håper å kunne gå over til Model X senere i år om prisingen ikke blir hinsides. S90 finnes ikke.

Enig, endret.

De færreste hadde vel kjøpt nøyaktig samme modell. Mange er ikke å få lengre heller, slik som S60 eller min P85+.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ove Alset

Sitat fra: bjoris på fredag 01. januar 2016, klokken 23:02



Spekket opp en Passat GTE nå og det blir fort 550.000 for den også, 3 mil på strøm... Nei, sett ifht den så syns jeg egentlig ikke S er så ekstremt dyrt om du kjører mye så er besparelsen bra store bare på drivstoff og billigere service... Sammenlikgnet min mot denne som ikke har AWD så er vi på 630 vs 550.

Så er det egentlig ekstremt dyrt med Tesla når en ser hva annet koster? Sikkert mange av oss som ikke har sjkeket noe annet på flere år, hehe...


Passat er jo en mye bedre bil en Tesla. Bortsett fra 0-100 øvelsen er jo Passat overlegen på alle områder.

Salvesen

Sitat fra: Ove Alset på lørdag 02. januar 2016, klokken 11:16
Sitat fra: bjoris på fredag 01. januar 2016, klokken 23:02



Spekket opp en Passat GTE nå og det blir fort 550.000 for den også, 3 mil på strøm... Nei, sett ifht den så syns jeg egentlig ikke S er så ekstremt dyrt om du kjører mye så er besparelsen bra store bare på drivstoff og billigere service... Sammenlikgnet min mot denne som ikke har AWD så er vi på 630 vs 550.

Så er det egentlig ekstremt dyrt med Tesla når en ser hva annet koster? Sikkert mange av oss som ikke har sjkeket noe annet på flere år, hehe...


Passat er jo en mye bedre bil en Tesla. Bortsett fra 0-100 øvelsen er jo Passat overlegen på alle områder.

Dette er dinmening... Min far har hatt to passater nå, helt ok bil det altså men noen høydare er det ikke. For ikke å snakke om alle feilene og prisene på retting, det er seriøst ett ran.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Bjoris

Sitat fra: Ove Alset på lørdag 02. januar 2016, klokken 11:16
Sitat fra: bjoris på fredag 01. januar 2016, klokken 23:02



Spekket opp en Passat GTE nå og det blir fort 550.000 for den også, 3 mil på strøm... Nei, sett ifht den så syns jeg egentlig ikke S er så ekstremt dyrt om du kjører mye så er besparelsen bra store bare på drivstoff og billigere service... Sammenlikgnet min mot denne som ikke har AWD så er vi på 630 vs 550.

Så er det egentlig ekstremt dyrt med Tesla når en ser hva annet koster? Sikkert mange av oss som ikke har sjkeket noe annet på flere år, hehe...


Passat er jo en mye bedre bil en Tesla. Bortsett fra 0-100 øvelsen er jo Passat overlegen på alle områder.

Du tenker på testen på dinside.no som konkluderere med dårlige kjøreegenskaper, ikke mulighet for awd, eller er det rekkevidden på 32.5 km som frister?

Nei, jeg kunne nok fint valgt en Passat, men hybrid er og blir en bom, når de da må lesse bilene så mye ned for å få noe ut av dette at kjøreegenskapene ikke klarer av dette med tomme biler så blir jeg skeptisk og prisen, ja den er jo faktisk ikke billigere enn en Tesla s70 om en regner med drivstoff og service kost...

Dyrt hengerfeste er min konklusjon...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

willywonka

Sitat fra: Ove Alset på lørdag 02. januar 2016, klokken 11:16
Sitat fra: bjoris på fredag 01. januar 2016, klokken 23:02



Spekket opp en Passat GTE nå og det blir fort 550.000 for den også, 3 mil på strøm... Nei, sett ifht den så syns jeg egentlig ikke S er så ekstremt dyrt om du kjører mye så er besparelsen bra store bare på drivstoff og billigere service... Sammenlikgnet min mot denne som ikke har AWD så er vi på 630 vs 550.

Så er det egentlig ekstremt dyrt med Tesla når en ser hva annet koster? Sikkert mange av oss som ikke har sjkeket noe annet på flere år, hehe...


Passat er jo en mye bedre bil en Tesla. Bortsett fra 0-100 øvelsen er jo Passat overlegen på alle områder.

Mulig man kan synes det om man ikke er bilinteressert. Eller teknologininteressert. Eller milijøinteressert. Men at man da bruker tiden sin på et bilforum på internett er for meg en gåte. Det samme gjelder for øvrig et knippe mennesker her inne som alltid er på forumet som omhandler Tesla, men alltid klager på for en bedriten bil det er.

For øvrig er svaret ja. Jeg ville kjøpt. Fortsatt bbillig ift til konkurrenter. Og fantastisk service. Men etter å ha studert dette forumet en tid tror jeg en viss avdeling i Oslo ikke er helt 100%. Uten at jeg tror at tesla motors nødvendigvis bedriver dårlig kvalitetsledelse av den grunn.


jkirkebo

Sitat fra: Ove Alset på lørdag 02. januar 2016, klokken 11:16
Sitat fra: bjoris på fredag 01. januar 2016, klokken 23:02



Spekket opp en Passat GTE nå og det blir fort 550.000 for den også, 3 mil på strøm... Nei, sett ifht den så syns jeg egentlig ikke S er så ekstremt dyrt om du kjører mye så er besparelsen bra store bare på drivstoff og billigere service... Sammenlikgnet min mot denne som ikke har AWD så er vi på 630 vs 550.

Så er det egentlig ekstremt dyrt med Tesla når en ser hva annet koster? Sikkert mange av oss som ikke har sjkeket noe annet på flere år, hehe...


Passat er jo en mye bedre bil en Tesla. Bortsett fra 0-100 øvelsen er jo Passat overlegen på alle områder.

Ale områder? Det var nok litt å ta i. For eksempel er bagasjeplassen skrantne 483 liter, som blir for snaut for vår del mot Teslaens 895 liter. Min tidligere erfaring med VW innbyr heller ikke til gjentagelse av slikt eierskap, spesielt rustproblematikken var plagsom. Der er igjen Teslaen bedre, med sitt alu-karosseri.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Sitat fra: willywonka på lørdag 02. januar 2016, klokken 12:41
Men etter å ha studert dette forumet en tid tror jeg en viss avdeling i Oslo ikke er helt 100%. Uten at jeg tror at tesla motors nødvendigvis bedriver dårlig kvalitetsledelse av den grunn.
Vet ikke om du har mitt innlegg i bakhodet når du skriver dette, men for orden skyld: Jeg har ingen erfaring med noen avdelinger i Oslo.

willywonka

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. januar 2016, klokken 12:47
Sitat fra: willywonka på lørdag 02. januar 2016, klokken 12:41
Men etter å ha studert dette forumet en tid tror jeg en viss avdeling i Oslo ikke er helt 100%. Uten at jeg tror at tesla motors nødvendigvis bedriver dårlig kvalitetsledelse av den grunn.
Vet ikke om du har mitt innlegg i bakhodet når du skriver dette, men for orden skyld: Jeg har ingen erfaring med noen avdelinger i Oslo.

Neida. En generell betraktning. Mulig jeg tar feil. Men det er nå mitt inntrykk. Du må jo være en entusiast, uavhengi av problemer som tydeligvis eier to model S?

Muffinman

Jepp. Elsker bilene til tross for problemene. Fan av Tesla the company not so much for tiden, det har virkelig gått nedoverbakke på en rekke områder siden høsten 2013. Forhåpentligvis bruker de ressurser på å ta riktige grep for å addressere problemene framover istedet for å utvikle uferdig funksjonalitet som papirlanseres evigheter i forveien.

Det har vært nevnt før, men skoen ville trykke langt mindre om de gikk all in på "fixing the basics".

Black Lemon

Problemet med kvaliteten og mangel på retting av feil og dårlige løsninger hos Tesla er vel nettopp mangel på konkurranse. Antall Tesla solgt på verdensbasis er svært lavt så de store fabrikantene bryr seg i liten grad om å komme opp med en konkurrent. Hadde en av de tre tyske premiummerkene kommet opp med en konkurrent, ville det vært en stor utfordring for Tesla. Amerikanske biler har generelt en langt lavere opplevd byggekvalitet enn tyske, men har stort sett vært mye rimeligere i innkjøp. Eldre amerikanere har også et annet forhold til å kjøpe utenlandsk bil enn yngre. Norge er helt spesielt ved at Tesla er fri for avgifter, men øvrige biler tildels er pålagt store avgifter. Pendler man relativt lange distanser, er det nok noe å spare ved en Tesla, men mange Teslaer tusler rundt i Oslo-området med korte kjørelengder. Da blir nok verdifallet så høyt at det oppveier fordelene ved bomfritak og gratis lading og parkering.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Veldig fornøyd med 85D så langt, kanskje jeg er heldig men har kun hatt problem med ladekabel som måtte byttes (kjøpte med 2). Kommer til å ha en årlig kjørelengde på 40-50.000 på Teslaen slik at en noe høyere pris blir oppveiet i forhold til hva årlig drivstoffutgifter ville vært på en fossil, dessuten er det viktig for meg å være helelektrisk hvis.
Med dagens avstand mellom SC på Aksdal og Gol over Hardangervidda ville jeg ikke tatt sjansen på enn 70D, og ja: ville ikke valgt uten firehjulsdrift. Har måtte hjelpe mange andre 2WD biler som har kjørt seg fast på fjellet med mine tidligere (fossile) 4WD.
Utover 4WD ville jeg beholdt Autopilot og vinterpakke, men klarer meg uten annet stæsj når prisen blir såpass høy.

Sulle

Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

Dexter

Sitat fra: Softblue på fredag 01. januar 2016, klokken 23:23
Tesla går fri av moms og avgifter.
Sjekk av hva en Mercedes eller BMW koster uten moms og avgifter.
Da er det utrolig at denne yankeen kan koste så mye.
Hvor mye kan egentlig en vaskemaskinmotor og en skinnsofa koste?  ;D

skinn? Er det ikke skai?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA