Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil eller ikke...

Startet av Thor Atle, mandag 07. juni 2010, klokken 18:59

« forrige - neste »

Thor Atle

Noen som kan hjelpe?
jeg har en drivknute som holder på å gå. tengte bare skifte den men så begynnte de gøye
Peugeot kan ikke skaffe den(de HADDE bare hele aksler,,, men da jeg skulle bestille, var den utgått )  prøvde også om saxo kunne ha denne men den var heller ikke tilgjengelig.

så nå trenger jeg HJELP. noen tips om kompatible drivknuter- er eventuelt disse drivknutene en del av akselen eller er den samme som på fosil.

Jeg tør ikke begynne å demontere noe enda i redsel for å forkorte levetida no mer før jeg vet at de er mulig og erstatte de.
Peugeot 106 electric,, 1997

Boogie

Jeg har både venstre og høyre aksel med drivknute liggende (brukt).
Hvilken er det du trenger?
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ken

Sjekk først at det  ikke er hjul lageret som er gåen. De kan bråke mye når de er slitt.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Carl Anton Stenling

Jeg trodde at bilprodusentene var forpliktet til å levere deler i minst 10 år. P106 ble produsert ihvertfall til 2001 - slik at jeg hadde forventet at alle deler skulle være tilgjengelig ut 2011.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Boogie

Det trodde jeg også, men det kan løses på flere måter:
Jeg tror de har et måltall/antall salg som de kan bruke.
Dersom prisen settes så høyt at de ikke får salg, kan delene tas ut av sortimentet.
Det samme dersom produsenten ikke leverer lenger, slik det ble påstått ifm kjølevifta til Saxo/P106.
Men det stemmer ikke. Jeg har kjøpt vifter direkte fra produsent, men prisen er noe høyere, og jeg måtte kjøpe et minimumsantall...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA