Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Chevrolet Bolt / Opel elbil

Startet av Einar_S, søndag 17. januar 2016, klokken 11:02

« forrige - neste »

Einar_S

Jeg synes den binder litt i styringen. Om du ligger på en rak vei med god asfalt og løsner taket i rattet så fortsetter den uten å følge veiens krumning mot kanten. Det er en liten "grunnkraft" som må til for å endre rattvinkel. Det er jeg ikke vant til, og føler at den må "gjetes". Jeg tenkte det kanskje ville gå seg til etter noenKm, men har ikke merket noe forskjell. Er det flere som har samme erfaring?

Jeg tenker å få prøvd en annen ny Leaf for å se hvordan den oppfører seg, men litt vitnemål fra menigheten mottas også med takk.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

medic.66

Kan ikke si jeg kjenner igjen denne problemstillingen
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

fws

For meg høres dette ut som det har med dekkene å gjøre. Hvilke dekk og dimensjon har du? Gjelder det uansett hvor du kjører, eller er det hovedsaklig på en spesiell strekkning?
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Einar_S

Jeg har liten tro på dekk. Min gamle Volvo kjører på aaltfor brede sommerdekk, så jeg vet hvordan det virker.  ;)

Det er overalt. Egentlig tror jeg de har shimset opp tannstangen litt for lite. Akkurat slik føles det. Det er snakk om oppførsel på bil i fart. Når den står stille er det jo dekkene og servoassistansen som bestemmer motstanden. Mulig jeg har blitt for godt vant etter mange år med italiener?

Jeg får prøve å lure "stikkpilla" fra en nær bekjent med ny Leaf så jeg kan prøvekjøre den.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA