Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla App for Apple Watch

Startet av haakon88t, mandag 18. januar 2016, klokken 09:14

« forrige - neste »

haakon88t

Hei, prøvde søkefunksjonen men fant ikke svar i farta.. Jeg klarte å tømme batteriet helt ut:(( bilen har stått stille i en uke uten lading. Så nå lyser det en rød skiftenøkkel og det ser ikke ut til at den lader. Nå lader jeg 12v batteriet og hovedladeren er plugget i. Hva nå? Er det noe burde/kan gjøre? Eller er det over og ut?
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

Go-carter

Du har jo en gen0 bil, som kan utlade batteriet dypere enn f.eks. gen 1/2. Om det er skadelig  strides vel de lerde om, men anbefalt er det ikke.

Forøvrig er det teoretisk sett ingen krise. Har den stått så lenge stille og gått tom, så er nok batteriet kaldt også. Det kan ta over ett døgn å få varmet opp dette, og mens det varmes opp skal grønt støpsel oppå midtkonsoll lyse, og grønt batterilys blinke. Når begge lyser konstant så er batteriet oppvarmet, og under lading.

Hva lyser de andre lysene i bilen?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

haakon88t

Bilen er i gang igjen! Batteriet var sikkert blitt kaldt som du sier ja.  Den grønne batteri-lampen blinket, og etter en haug med timer så startet ladingen.
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

BauDemo

Sitat fra: Go-carter på torsdag 17. desember 2015, klokken 07:55
Du har jo en gen0 bil, som kan utlade batteriet dypere enn f.eks. gen 1/2. Om det er skadelig  strides vel de lerde om, men anbefalt er det ikke.

I am very interested in this - can you please explain how this works?
My current understanding is that the battery's BMI decides when to stop the DC heating and start the freezing of the battery.
This function of the BMI is controlled by the firmware in the BMI... so no matter if you have Gen0, Gen1 or Gen2 PCU in your car, the battery will start freezing when the BMI decides.

My understanding may be wrong, and I am really looking forward to learn in what way.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA