Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får e-golf til uka. Bør jeg velge med eller uten piggdekk?

Startet av Jarle Larsen, mandag 11. januar 2016, klokken 10:41

« forrige - neste »

Jarle Larsen

Er blitt den stolte eier av en Zoe, og hadde i dag min første langtur. Vel, lang er kanskje å ta litt i, men Arendal til Gjerstad tur/retur en mild desemberdag (8 grader) er langt når det er første gang. Turen endte på ca 116 km, og jeg tak sjansen på å komme meg hjem før jeg ladet. Brukte nok litt ekstra energi på hjemveien pga. kraftig motvind. Da jeg satte bilen til lading var det 3% igjen. Rekkeviddeangst? Tja, hadde lovt dattera på 10 is dersom vi ikke klarte det, men det var strøm igjen til tross for skummel lyd og en rød lampe som blinka fælt. Må uansett si at det var en gøy opplevelse, og den vil bli gjort flere ganger. Nå er det jo en ladestasjon på Brokelandsheia, men den er for nybegynnere  8) Er godt fornøyd med bilen, har hatt den i ca 2 uker, og gleder meg hver gang jeg skal ut å kjøre.

JENSSEN

så bra at du er fornøyd!!:D venter på min zoe jeg også! tiden går ikke fort nok!!!!:P
22kw svart zoe 2016

kos

Gratulerer med Zoe er en av de beste små el bilene - er en av de som har kjørt og eid Zoe en stund og kan skrive under på at bilen er grei - har til nå vært 100 % uten problemer - og ladeproblemer har jeg kun hørt om fra andre elbil eiere.

StigH

Hatt min i drøyt 2 mnd nå. Har vært en veldig god bil hittil. Har vært noen små fillefeil som ødelegger litt av helhetsintrykket som disse typiske dekktrykksfølerne der en må inn å programmere opp hver gang en bytter hjul og noe feil med registreringen av ZE-services som gjorde at jeg ikke fikk alle programmeringsmulighetene fra første dag gjennom app på telefon. Tok litt tid før jeg fikk løst dette da jeg ikke hadde peil selv åssen dette fungerte.

Det mest skuffende var at jeg måtte dekke programmeringen av hjul selv tross at alt er kjøpt nytt og orginalt hos Renault-forhandler. Dette sa jeg til selger i mail også uten at jeg hørte mere fra han.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

bjaolsen

Kan jo være verdt en kommentar til Renault Norge (RBI) ? Rart at det er så ulik praksis rundt om.
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

kos

I Bergen så skifter de fra sommer dekk til vinterdekk for en 100 lapp og kontrollerer samtidig at alt er som det skal.

Mr.Zero

Sitat fra: Jarle Larsen på lørdag 05. desember 2015, klokken 21:55
Er blitt den stolte eier av en Zoe, og hadde i dag min første langtur. Vel, lang er kanskje å ta litt i, men Arendal til Gjerstad tur/retur en mild desemberdag (8 grader) er langt når det er første gang. Turen endte på ca 116 km, og jeg tak sjansen på å komme meg hjem før jeg ladet. Brukte nok litt ekstra energi på hjemveien pga. kraftig motvind. Da jeg satte bilen til lading var det 3% igjen. Rekkeviddeangst? Tja, hadde lovt dattera på 10 is dersom vi ikke klarte det, men det var strøm igjen til tross for skummel lyd og en rød lampe som blinka fælt. Må uansett si at det var en gøy opplevelse, og den vil bli gjort flere ganger. Nå er det jo en ladestasjon på Brokelandsheia, men den er for nybegynnere  8) Er godt fornøyd med bilen, har hatt den i ca 2 uker, og gleder meg hver gang jeg skal ut å kjøre.

11,5 mil fra fullt batteri til så og si tomt..?  :-\
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

kos

Sitat fra: Mr.Zero på mandag 07. desember 2015, klokken 23:20
Sitat fra: Jarle Larsen på lørdag 05. desember 2015, klokken 21:55
Er blitt den stolte eier av en Zoe, og hadde i dag min første langtur. Vel, lang er kanskje å ta litt i, men Arendal til Gjerstad tur/retur en mild desemberdag (8 grader) er langt når det er første gang. Turen endte på ca 116 km, og jeg tak sjansen på å komme meg hjem før jeg ladet. Brukte nok litt ekstra energi på hjemveien pga. kraftig motvind. Da jeg satte bilen til lading var det 3% igjen. Rekkeviddeangst? Tja, hadde lovt dattera på 10 is dersom vi ikke klarte det, men det var strøm igjen til tross for skummel lyd og en rød lampe som blinka fælt. Må uansett si at det var en gøy opplevelse, og den vil bli gjort flere ganger. Nå er det jo en ladestasjon på Brokelandsheia, men den er for nybegynnere  8) Er godt fornøyd med bilen, har hatt den i ca 2 uker, og gleder meg hver gang jeg skal ut å kjøre.

11,5 mil fra fullt batteri til så og si tomt..?  :-\
Hvordan har du klart det ?

Nenad

Sitat fra: JENSSEN på lørdag 05. desember 2015, klokken 22:18
så bra at du er fornøyd!!:D venter på min zoe jeg også! tiden går ikke fort nok!!!!:P
Helt enig med deg :)
Renault Zoe fra desember 2015

Elhanen

Min Zoe R 240 går i hvert fall greit  150 km ved utetemp 0 grader, når jeg bruker forvarming på morgenen.

pudderjagar

Er da nokon som har CanZE og som kan lesa av temperaturen på batteriet etter at bilen har stått til forvarming?

Eg kjem berre opp i 6 grader når da er -2 ute. Hvis eg ikkje har missforstått så skal Zoe ha varmeteppe på batteria.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

bjaolsen

#11
Har vel sett mellom 6 og 12 grader etter forvarming.

Har også lagt merke til at batteriene "aldri" sjelden er kaldere enn 3-4 grader selv om det har vært ned i "hele" 6 blå, hele natta og uten forvarming. Det viser også igjen på batteri%...

Oppdatering 14.12 :
I morges var det -9 og da var batteriene nede på mellom -1 og -2
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Elektrisifisert

#12
Trådstarter kjørte 115 km før det var så godt som tomt ved pluss 8 grader.
Elhanen kjører greit 150 km ved 0 grader.

Selv kjører jeg daglig 104 km til/fra jobb (52km en vei), med en resterende rekkevidde på 10-45 km.
Det har vært alt fra -10 til +10 grader.
Zoe R240.

Rekkevidden for meg ser altså ut til å være et sted mellom 114 og 149 kilometer.
Og så må man kanskje plusse på noen km, da det er tydelig at rekkevidde-estimeringen i bilen viser en del flere km etter at den har stått stille 15-60minutter.

Men jeg kjører helt klart ikke greit 150 km ved 0 grader, tenker det er mer 130-135 km for mitt vedkommende.

Kjørestil og hastighet har jo også stor betydning for rekkevidden,  sel kjører jeg stort sett i 85-96 km/t i eco-modus på motorveien, og sakte, jevnt og rolig ellers.

Gjeder meg til sommeren for å se hvor langt jeg greier å kjøre med økonomisk kjøring i 20-25 plussgrader.  :D
Og gruer meg til det blir -20,  for da må jeg nok ty til fossilbilen for å komme hjem  :(
Håper også Zaptech kommer en gang,  for da kan jeg også lade på jobben  :o 8) :'( :)

Noen som har forsøkt å kjøre bilen helt til den stopper ?,   for å finne ut hva egentlig resterende rekkevidde er når den viser 0 km ?
En selger hos min forhandler mente den kunne gå 30-50km etter rød lampe, 0km og lydvarsling. ????
Zoe Intense R240 Sep-2016
3,6KW hjemmelader, og bestilt Zaptech

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA