Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med lading ved bruk av avgangstid

Startet av Epleskreller, tirsdag 12. januar 2016, klokken 10:24

« forrige - neste »

Epleskreller

Hei,
jeg har en ett år gammel Leaf med lyktespylere.  Problemet med dem at de bruker voldsomt mye spylevæske.. Er det noen måte å strupe tilførselen til lyktene når man vil bruke det på frontruta?

..blir litt mye å fylle på 3 liter 1-2 ganger i uka..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Einar_S

Lyktespylerene skal bare virke første gang du spyler etter å ha startet, og deretter hver femte gang du spyler. Så det går ikke mye med til dem.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Carl Anton Stenling

Et eller annet gjør ihvertfall spylervæskeforbruket ekstremt høyt på Leafen. Jeg fyller to ganger i uka og kona fyller en gang i måneden på sin bil.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Powerflux

Opplever det same selv og irriterer meg grønn over det.
Har vurdert å finne slangene og sette på klemmer som struper tillførslen. Effekten av lyktespylere er heller tvilsom uansett.....
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Olee

Godt kombinert av Nissan, høyt forbruk og manuell sjekk av spylervæskenivå!  8)

Rav4_EV

Der er bakdelen med å kjøpe "norsk" leaf. En vanlig Euroleaf har ikke denne sløsende løsningen.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

nr1rayner

Har ikke plaget meg på Leafen da jeg ikke opplever høyt forbruk så studerte ikke det så nøye når jeg var av med frontfangeren..
Men har koblet fra på enkelte fossiler da lyktespyleren har gått HVER GANG man spyler hvis kjørelys har vært på..
Det er normalt enten 2 kontakter på pumpa, eller 2 pumper. Bare å koble fra kontakten. Mener å huske man kommer greit til bare ved å løsne den delen av plast-innerskjermen som er under bilen.
Å strype slange vil nok være dumt, da ryker nok et eller annet før eller siden.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Einar_S

Og kobler du ut spylermotoren får du vel en DTC.  :P

Isåfall kan du jo koble slangen av spylerdysene, bore et hull i eller nær korken og putte slangen inn der. Så kan du resirkulere spylervæsken.  ;)
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

leafnor

Sitat fra: Einar_S på mandag 07. desember 2015, klokken 18:37
Og kobler du ut spylermotoren får du vel en DTC.  :P

Isåfall kan du jo koble slangen av spylerdysene, bore et hull i eller nær korken og putte slangen inn der. Så kan du resirkulere spylervæsken.  ;)
En bleedoff løsning kan faktisk være løsning, et T-stykke kobles på inn- og på utløp med slange mellom, så pumpen "kortslutter" volumstrømmen. Det skulle i allefall redusere forbruket betydlig, men fortsatt gi en viss mengde på lyktene.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

AppleKnocker

Å spyle lyktene på Leaf må være selve definisjonen av å kaste perler for svin ;D
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

ragnasan

Litt avhengig av lysforhold så pleier jeg å skru over til parklys før jeg spyler. Da få du kun på frontruta.
Trondheim
Nissan Leaf -2012  150 000km 19.02.19
Kjører Trondheim - Orkanger T/R daglig.
2006 Peugeot 307 SW hdi 7 seter. (reserve)

Epleskreller

Sitat fra: ragnasan på tirsdag 08. desember 2015, klokken 14:21
Litt avhengig av lysforhold så pleier jeg å skru over til parklys før jeg spyler. Da få du kun på frontruta.

Takk for inputs!

Jeg har alltid kjørt med kjørelys, de som kommer på når den står på auto.. får endre på det da..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA