Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S90D og degradering/rekkeviddetap

Startet av Helge, tirsdag 05. januar 2016, klokken 12:31

« forrige - neste »

Helge

Driver og fikser litt på en EL-Saxo og oppdaget mye korrosjon på metallskinnene fra sikringsholderne på sidene av 11-kassen og inn til første batteri på hver side. Korrosjonen er i hovedsak på den siste centimeteren inn mot sikringsholderene samt også inne i sikringsholderene der metallskinnene er skrudd fast. Jeg har klart å skru opp holdeskruen på den ene og fått ut metallskinnen fra den så der kan jeg vel kanskje gjenbruke sikringsholderen, men må nok få laget meg en ny metallskinne... er jo maks 30 % igjen av tverrsnittet på skinnen der den går inn i sikringsholderen.

På den andre siden (høyre side) var derimot torxskruen svært skadet/korrodert og jeg har fortsatt ikke fått opp. Må kanskje gjøre et forsøk på å bore opp skruen(?) men regner med at denne sikringsholderen absolutt bør byttes. Er det noen som kan selge meg en slik? ...eller kan de som et alternativ fremdeles skaffes/kjøpes nye? Er det noen som kanskje har brukbare metallbraketter liggende også?

Jeg trenger forresten også noen klips til sammenføyningen av 6- og 11-kassene om det er noen som har noen til overs.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Rav4_EV

Det er vanlig at saltet spiser opp metallenka fra sikringsholder til batteri, rett bak sikringsholder.

Har en full kasse med slanger, sikringsholdere, klips, metallbraketter osv. Kan tømme alt i en pappeske og sende til deg for 500 kr + frakt.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Elmo

Jeg har mye sånt fra flere biler, og kan sende akkurat det du trenger.
NB: det hender at også selve sikringen er korrudert, det er den tunge av dem som er uten hvitt merke, så mål at det ikke er motstand i den.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Helge

Jeg trenger sårt en sikringsholder og det kan vel derfor være lurt å ta med en i reserve da jeg nå har 3 slike eldre PSA elbiler. To reserve sikringer kan vel også være lurt.

Så trenger jeg begge skinnene bak til 11-kassen fra sikringsholderne inn til det første batteriet på hver side av batterirekken i 11-kassen.

Minst 10 gjerne 20 metallklips til å holde lokket på kassen ønsker jeg også da det på den siste Saxoen var rimelig tynt med slike både på 11- og 6-kassen.

Om jeg får tilgang på en slik plastforgrening for kjølevæsken som er på begge sider bak (tror de er like!) samt gummislangene for begge sider fra disse plastforgreningene og ned til tilkoblinsstussene inn/ut av 11-kassen hadde det vært fint. Det er også en slange jeg burde bytte da denne er skjøtet med en transparent slange - sikkert av de som fikset innholdet i 11-kassen i 2013. Se bilde.

Kan jeg få en pris på dette (her eller på IM) eller det av dette jeg kan få tilsendt (inkludert en ca pris for forsendelsen) vil jeg være happy  :)  Ønsker det tilsendt ganske raskt.

2 sikringsholdere
2 sikringer
2 metallskinner (fra sikringsholder inn i 11-kassen)
10-20 klips
1 plastforgrening
1 inntaksslange
1 slange til vannfyllekrets ihht bilde

2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA