Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av VanillaBean, torsdag 07. januar 2016, klokken 23:20

« forrige - neste »

VanillaBean

Jeg har hatt fortsatt ikke hatt service på min iMiev. Jeg har hatt den i 2 år og 3 mnd og kjørt 25 000 km. Jeg er smertelig klar over at dette ikke er bra....

Hva gjør jeg nå? Hvilken type service skal jeg bestille slik at garanti fortsatt er gyldig?
iMiev siden september 2013.

erik e

2 år/40 000 km service . Enkelt og greit.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Homecast

Sitat fra: VanillaBean på onsdag 02. desember 2015, klokken 13:17
Jeg har hatt fortsatt ikke hatt service på min iMiev. Jeg har hatt den i 2 år og 3 mnd og kjørt 25 000 km. Jeg er smertelig klar over at dette ikke er bra....

Hva gjør jeg nå? Hvilken type service skal jeg bestille slik at garanti fortsatt er gyldig?
Garantien er nok ikke gyldig lenger, kravet er årlig service (hvertfall som standard) har ikke lest serviceboka til din bil men du sitter nok med skjegget litt i postkassa dessverre.
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

AmocoCadiz

Er mulig de juridiske kravene er årlig service,
men å gjennopta service intervall nå kan nok gi mye goodwill fra importør/forhandler og i realiteten likevel få garantien.
5 års reklamasjonsrett har du vel uansett.
Og til sist, kvaliteten er topp på trillingene, skal ha mye uflaks om det skjer noe alvorlig.

tomrh

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 03. desember 2015, klokken 11:44
Og til sist, kvaliteten er topp på trillingene, skal ha mye uflaks om det skjer noe alvorlig.
Tok alle servicer på vår i-MiEV, måtte jo beholde garantien osv. Men ser at det er jo aldri problemer, og nå er garantien utløpt uansett. På Leafen gidder jeg ikke ta flere servicer. Makan til driftssikre biler! :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

asbkar

Nå som flere av oss etterhvert har trillinger der garantien går ut, kunne noen som kan dette skrible litt info på f.eks. elbilwiki-trillingsiden om hvordan man gjør vedlikehold/"service" selv? Hva som bør smøres, og ikke minst hvordan. Skifte av bremseskiver/klosser osv.
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA