Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

skiftet 1 batteri og mye rart skjer

Startet av PerBear, søndag 26. oktober 2008, klokken 17:56

« forrige - neste »

PerBear

Jeg er med i en gruppe som jobber med å utvikle en bedre motor/girløsning for el-sykkel. Den gir bedre virkningsgrad og bedre regenerering enn det som finnes tilgjengelig på markedet. Samtidig er den relativt lett og er tilpasset nordisk klima.

Dersom noen er interessert i å være med på utviklingsarbeidet eller bygge en slik motor så sjekk ut gruppa Nohassel på google:(http://groups.google.com/group/nohassel)

PerBear  :)
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

PerBear

#2
Sitat fra: bosonic på mandag 13. oktober 2008, klokken 14:43
Unnskyld meg, men hva gjør deres konsept bedre enn for eksempel dette?:

Nohassel drivsystemet har disse fordelene:
1) Lav vekt (ca 5kg komplett med motor/elektronikk og 200Wh batteri)
2) Standard bakhjul (krever skivebremsnav)
3) Integrert automatgir for motor gir optimal ytelse og dreiemoment over et større hastighetsområde
4) Designet for nordisk klima
5) Regenerativ bremsing over et stort turtallsområde
6) Tett kapsling
7) Integrert lader for strømnettet i kontrolleren
8) Sensorløst motordesign - økt driftsikkerhet

Sist - men ikke minst: Dette er et Public domain prosjekt - skjema og tegninger vil bli fritt tilgjengelig. Allerede er beregningsmodeller samt foreløpig 3D modell ferdig og tilgjengelig på gruppens hjemmesider. Og det er mulig å bidra til designet med gode innspill!

Mvh Per




Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

twoika2

 ???  noe nytt ?  nå er vi i 2010, så tenkte kansje at linkene skulle friskes opp. Finner ingen info om motor osv lenger.

PerBear

Pga spam meldinger/OOT er adgang til gruppen nå kun for medlemmer. Det kreves kun en forespørsel for å bli medlem.
Av nytt innhold er skjema på aktiv BMS for 10-12 LiFe/Lithium celler. 
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA