Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av plugin hybrid

Startet av PokerFjes, torsdag 10. mars 2016, klokken 09:02

« forrige - neste »

PokerFjes

Jeg tenkte å poste dette i Tesla-forumet, men det er kanskje andre potensielle elbilkjøpere som lurer på det samme.
Er det noen som har erfaring med å kjøre Tesla over fjellet på vinterstid - Oslo/Drammen til Aksdal/Haugesund?

Jeg tror det skal gå ganske greit på sommer, vår og høst. Avstandene jeg må forholde meg til er Modum til Vinje (168km) og Vinje til Aksdal (220km). Retur fra Aksdal er vel det som trekker mest energi.

Det enkle svaret er sikkert å velge en S85, men hvis Tesla skal være aktuelt er det høyst sannsynlig at jeg må holde meg i det laveste prissegmentet.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

MyMuffin

Sitat fra: PokerFjes på torsdag 28. januar 2016, klokken 02:21
Jeg tenkte å poste dette i Tesla-forumet, men det er kanskje andre potensielle elbilkjøpere som lurer på det samme.
Er det noen som har erfaring med å kjøre Tesla over fjellet på vinterstid - Oslo/Drammen til Aksdal/Haugesund?

Jeg tror det skal gå ganske greit på sommer, vår og høst. Avstandene jeg må forholde meg til er Modum til Vinje (168km) og Vinje til Aksdal (220km). Retur fra Aksdal er vel det som trekker mest energi.

Det enkle svaret er sikkert å velge en S85, men hvis Tesla skal være aktuelt er det høyst sannsynlig at jeg må holde meg i det laveste prissegmentet.


Det skal bygges ut masse ladere (blir vel 50kw) på denne strekningen. Da klarer du deg fint med S60 og eventuelt ett chademo adapter (adapteret som går til 50kw dc)

http://www.autofil.no/935876/skal-tapetsere-norge-med-ladestasjoner

tror også det er noen superladere langs E134, det er vel bare å ta en titt på http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

PokerFjes

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 28. januar 2016, klokken 14:07
Sitat fra: PokerFjes på torsdag 28. januar 2016, klokken 02:21
Jeg tenkte å poste dette i Tesla-forumet, men det er kanskje andre potensielle elbilkjøpere som lurer på det samme.
Er det noen som har erfaring med å kjøre Tesla over fjellet på vinterstid - Oslo/Drammen til Aksdal/Haugesund?

Jeg tror det skal gå ganske greit på sommer, vår og høst. Avstandene jeg må forholde meg til er Modum til Vinje (168km) og Vinje til Aksdal (220km). Retur fra Aksdal er vel det som trekker mest energi.

Det enkle svaret er sikkert å velge en S85, men hvis Tesla skal være aktuelt er det høyst sannsynlig at jeg må holde meg i det laveste prissegmentet.


Det skal bygges ut masse ladere (blir vel 50kw) på denne strekningen. Da klarer du deg fint med S60 og eventuelt ett chademo adapter (adapteret som går til 50kw dc)

http://www.autofil.no/935876/skal-tapetsere-norge-med-ladestasjoner

tror også det er noen superladere langs E134, det er vel bare å ta en titt på http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart
Det er SC i Vinje (Åmot i Vinje) og i Aksdal ;). Jeg ser helt klart poenget ditt med tanke på at det økende antallet chademo- og CCS-ladere vil være fine nødladere på de få turene i den kalde sesongen.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Bjoris

Mange har kjørt dette strekket, med 85S går det brillefint. Jeg kjørte i regnvær i oktober en gang, ladet da nærmest fult tror jeg og kom til Åmot med 40 km igjen, da startet jeg på Fitjar på Stord så det ble 277 km. I S60 hadde ikke det gått, men mellom Aksdal og Åmot bør en S60 klare seg, men kan vel bli litt knapt på vinteren eller ved mye nedbør, kan fort gå mer da enn på vinteren
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

TRM

Sitat fra: PokerFjes på torsdag 28. januar 2016, klokken 02:21
Jeg tenkte å poste dette i Tesla-forumet, men det er kanskje andre potensielle elbilkjøpere som lurer på det samme.
Er det noen som har erfaring med å kjøre Tesla over fjellet på vinterstid - Oslo/Drammen til Aksdal/Haugesund?

Jeg tror det skal gå ganske greit på sommer, vår og høst. Avstandene jeg må forholde meg til er Modum til Vinje (168km) og Vinje til Aksdal (220km). Retur fra Aksdal er vel det som trekker mest energi.

Det enkle svaret er sikkert å velge en S85, men hvis Tesla skal være aktuelt er det høyst sannsynlig at jeg må holde meg i det laveste prissegmentet.
Vi har en S85, og har kjørt Bærum - Odda - Bærum et dusin ganger siste to åra, sommer, vinter og kolonnekjøringer. Ikke noe problem. Fast ladestopp på Vinjekroa. Om S60 er like egnet vet jeg ikke, men du finner hurtiglader i Røldal. S60 er SVÆRT mye bil for pengene!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Icenor

Prisforskjellen på en brukt 2014 S60 og en 2013 S85 er ikke stor da, men det er mye penger uansett.
P85
Model 3 - reservert

TRM

Sitat fra: Icenor på fredag 29. januar 2016, klokken 00:28
Prisforskjellen på en brukt 2014 S60 og en 2013 S85 er ikke stor da, men det er mye penger uansett.
Mulig den har minka nå, men forskjellen var vel gjerne 50-100000. Mener jeg så et innlegg hvor det ble nevnt at Tesla hadde (solgt?) et par brukte S60'er til rundt 450000.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

Sitat fra: TRM på fredag 29. januar 2016, klokken 01:02
Sitat fra: Icenor på fredag 29. januar 2016, klokken 00:28
Prisforskjellen på en brukt 2014 S60 og en 2013 S85 er ikke stor da, men det er mye penger uansett.
Mulig den har minka nå, men forskjellen var vel gjerne 50-100000. Mener jeg så et innlegg hvor det ble nevnt at Tesla hadde (solgt?) et par brukte S60'er til rundt 450000.
Her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7233.885.html
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Icenor

#8
Det går litt opp og ned på prisene. De tre billigste på finn.no akkurat nå er to (den éne er solgt) 2014 S60 og én 2013 S85. Alle tre annonsert til ca. 515.000kr.
P85
Model 3 - reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA