Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan unngå "anarki" på Superladerne ?

Startet av opelgt, mandag 28. desember 2015, klokken 13:27

« forrige - neste »

opelgt

Er fersk og har ikke fått bilen ennå ,men har kjøpt en norsksolgt 2012.Har fått forståelse av at det ikke var store valgene på 2012 modellen,bortsett fra solcelle på spoiler. Korriger meg gjerne.
Hva med nærlys,er det led,eller xenon,eller tradisjonelle pærer?
Parkbrems er vel også elektronisk på 12 og blir fotpedal på 13,for så og bli elektronisk igjen på 15..
Dere med 12 modellen sitter på erfaingen og kunnskapen,del gjerne.
Har også hørt at eksteriøret er ulikt på US leaf ,var det baklys...

kodalse

Kort forklart kom den første modellen i to utgaver.

1 Fullspekket
2 Fullspekket med solcellepanel

;D

Led nærlys, varme i alle seter foran og bak, varme i ratt, varmeteppe rundt batteriene (ikke at det har noen betydning) navigasjon og elendige fjernlys.

Tipper i nærheten av dagens Tekna utstyrsmessig bortsett fra varmepumpe og 360 graders kamera.

Monter inn webasto og innovasjon varme: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21914.0.html så har du minst like lang rekkevidde som 2013/15 modellen, sett bort fra 10 - 15% batteritap.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

nr1rayner

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 20. november 2015, klokken 17:45
Var skinn standard?
Skinn finnes kun i Tekna. Sikkert i noen av USA-modellene, men de betegnelsene de bruker har ikke jeg satt meg inn i.
Alle 1.gen har lyst interiør med lyse stoffseter såvidt meg bekjent.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Trekkoppbil

#4
Det var nok visse forskjeller avhengig av hvilke land bilen var solgt i:

Vinterpakke med varme i ratt, seter og batteriskjold, var vel standard i ett land i Europa, og i alle stater i Nordamerika i 2012, i motsetning til 2011.
Garantiene kan være ulike fra land til land.
I nordamerika var det 3 trims: S, SV og SL. Det er nok kun, eller hovedsakelig SL du vil finne på norske veier, da den hadde hurtigladeport.
USA-modellene har manuell lyshøydejustering fra kupeen, sidemarkeringslys, ikke tåkelys bak, og litt annet hjelpelys enn eu-versjonen, kun 2 nakkestøtter bak, fjernkontroll til garasjedør som ikke går på europeisk frekvens, satelittradio som ikke har dekning i Norge, og den har ikke europeisk kart, og heller ikke europeisk sim-kort, og den har ikke europeisk typegodkjenning. Usa-modellene har i utgangspunktet tpms, men det er kun noen svært få stater som krever det på vinterhjula. Om det er krav til det i Norge kjenner jeg ikke til. USA-EVSE støtter originalt ikke 240V, men de er gjerne oppgradert til 240V 6-20A hos EVSE-upgrade.

Solcellepanelet i spoileren bak, anser jeg som en gimick. Den skal kunne lade 12V-batteriet.

Av modifiseringer du kan finne, er nok Webasto den viktige, men jeg trur det er vanskelig å finne en bruktbil med det.
Hva som følge med av felger og dekk, kan variere.

opelgt

Har da fått 2012 leaf,norsk. Med solcelle på spoiler.
Har noen av disse fjernstyring ,dvs åpning av ladeluka fra nøkkel,kjørte en 15 mod idag og den hadde egen knapp under åpne,lukke på nøkkelen som åpnet ladeluka.

kodalse

Gratulerer opelgt, står vi overfor et snarlig nickskifte? :)
Fjernkontroll på ladeluka var ikke tilgjengelig på 2012 modellene. Her er det utelukkende wireåpning.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA