Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spotify blir endelig integrert med Tesla Model S

Startet av soulcam, torsdag 24. desember 2015, klokken 12:50

« forrige - neste »

soulcam

Er det noe som har erfaring med motering av defa kupévarmer?  Må trekke ledninger fra kupe til støtfanger.  Noen som har peiling?  Fristet ikke med 3000 for å få montering

kodalse

Dette har jeg problemer med å skjønne behovet for.
Leafen har jo mulighet til å både setter timer på oppvarming og aktivere via mobiltelefon.

Hadde det vært snakk om en Webasto eller Ebersprächer stiller saken seg noe annerledes.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

TorC

For de med USA biler kan jeg til en viss grad skjønne det siden DEFA kan koples opp med fjernstyring. Hvis man bare har planer om å bruke en "timer" så kan man jo like gjerne bruke bilens eget system, med mindre man er redd for at bilen skal bruke fra batteriet.

Når det gjelder strekking av kabler er bør deette være særdeles enkelt. Det er muligheter både på høyre og venstre side. Høyre side krever kanskje litt mer "føling". Venstre side krever bare at du tar vekk plastdekselet rett over pedalene. Der finner du en stor gummikopp med masse ledninger. Bruk en tynn skrutrekker til å lage et hull, og dytt kabelen gjennom. Bruk ikke kniv da du lett kan skade andre kabler.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

soulcam

Behovet føler jeg er der når 8 av 10 ganger så får jeg verken nettsiden eller app til å virke. Ble lei så valgte en kupevifte. Når du nevner føling på høyre side hva mener du da?

lifern

Det er jo bare til å stille inn varming manuelt.
SVART EUROLEAF 2013

skysurfer

Hvis du kan vente litt så har jeg et alternativ til Carwings på gang.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Christer

Hva slags alternativ er det, @meiniac?
-----------------------------------

Nissan Leaf Nordic 2015 - lev medio mai

lunitiks

@meiniac. Lunitiks her ;D keep us posted on this one, carwings er ikke stabilt (og etter min mening veldig mangelfull mht funksjonalitet)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

skysurfer

Hei. "Boksen" jeg har laget fungerer som den skal, bortsett fra at GSM-modulen skru seg av etter alt fra en halvtime til ett døgn. Har bestilt ny GSM-modul men fikk beskjed om at den ikke fikk være med flyet i disse terror-tidene da det inneholder en lite knappecelle lithium-batteri. Det er dog på vei med alternativ transport. Har også bestilt en ny, mindre OBD-kontakt. (den jeg har nå stikker litt langt ut).

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Burger

Meiniac: Holder du på å lage en løsning der man kan styre lading/oppvarming etc over GSM/wifi <-> ODB? :-)

Veldig interessant, lurer på hvor mange tusen jeg hadde betalt for en slik duppedings som bare hadde virket.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

skysurfer

Jeg har laget en løsning. Gjenstår bare å få puttet det pent inn i en liten boks.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Burger

Gleder meg til å få høre mer  8)
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Balrog

det er det nok mange med oss som gjør...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA