Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Punktering / kjøre med et sommerdekk

Startet av spigney, lørdag 02. januar 2016, klokken 23:28

« forrige - neste »

spigney

-Nysgjerrig på elbil, men nå ble ny S500 4matic
-Har reservasjon på ny E-golf
-Har bestilt ny E-golf (bestilt 27.12.2016)

NegativeElectrode

Det var nok litt korttenkt at dette anlegget ikke ble lagt ved bygrensen, men hva vil gi minst utslipp av NOx og CO2 totalt sett? Det er fullt mulig at det beste alternativet er å faktisk la elbilene kjøre til sentrum.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

v-i-c

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 26. november 2015, klokken 11:04
Det var nok litt korttenkt at dette anlegget ikke ble lagt ved bygrensen, men hva vil gi minst utslipp av NOx og CO2 totalt sett? Det er fullt mulig at det beste alternativet er å faktisk la elbilene kjøre til sentrum.

Vel dette er et "gammelt hull" i et fjell som er laget om til parkeringshus for elbiler.

:) :) :) :) Slike hull er litt vanskelig å flytte  :) :) :) :)
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Kent

Sitat fra: v-i-c på torsdag 26. november 2015, klokken 14:39
Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 26. november 2015, klokken 11:04
Det var nok litt korttenkt at dette anlegget ikke ble lagt ved bygrensen, men hva vil gi minst utslipp av NOx og CO2 totalt sett? Det er fullt mulig at det beste alternativet er å faktisk la elbilene kjøre til sentrum.

Vel dette er et "gammelt hull" i et fjell som er laget om til parkeringshus for elbiler.

:) :) :) :) Slike hull er litt vanskelig å flytte  :) :) :) :)

Nja, dårlig planlegging er det i allefall. De burde selvfølgelig tatt hensyn til framtidig elbilgarasje når de bygget i 1299 :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Amoss

Som jeg har sagt tidligere så er det positivt at bykjernen innenfor ring 1 i all hovedsak blir bilfri. Men man kan ikke tegne ett slikt grovt kart å si at "innenfor denne grensen skal det overhode ikke være lov med motorisert fremdrift", slikt er bare ekstremisme etter mitt syn. Så noen unntak og justeringer er helt på sin plass. Vi har her enkelte problemområder som må adresseres, der denne garasjen egentlig er ett av de mindre. Varetransport, trafikk til/fra fergekaia på Vippetangen, militær transport til/fra festningen, adgang for regjeringen å komme til sine midlertidige lokaler ved festningen, bruk av stortingets garasje er noen av de andre.

Noen av disse problemene kan adresseres ved å definere at Rådhusgata/Festningstunnelen er en del av Ring 1, slik at Akershus/Vippetangen blir utenfor. Tilgang for varetransport i visse perioder - slik det alt er i mange av (alle?) gågatene i dag er en annen. Man kan også la enkelte gater/områder være tilgjengelig for biler på visse tidsperioder eller for visse utslippsklasser (f.eks. utslippsfrie/elbiler).

Alt dette forventer jeg at "byregjeringen" vil innse før dette skal iverksettes. Men skader ikke å minne dem om det :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA