Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Redusert batterikapasitet ved levering (?)

Startet av Joakim A Edquist, tirsdag 22. september 2015, klokken 12:36

« forrige - neste »

Joakim A Edquist

Hva er den korteste rekkeviden dere har fått ut av et batteri? Sommer og vinter :)
- 2015 Nissan Leaf Tekna -

Leif Leaf

Har brukt 80% på 40 km i minus 40. Jeg kunne nok kjørt en mil til, men ikke så mye lengre...
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

Rødkleiv

Jeg har blitt fortalt at full pupp på motorvei i fem mil, med noe trafikk hvor man må slippe opp, forbruker 65% av batteriet. Speedometeret viser angivelig 160 km/t med bånn gass (som er rundt 145 km/t reelt).


emil

Har nok vært nede i 5 mil vinterstid fra fulladet til VeryLowBatteryWarning. Men da har det vært snakk om ~10 minus ute og flere småturer på ca 5-15km med oppvarming og nedkjøling mellom. Korteste enkelttur som tømte batteriet var Kjevik-Arendal en januarkveld med noen minus ute, masse snø på vei og i luft og dårlig brøytet E18. Forvarming og varmeapparat på fullt hele veien og vi kom fram litt etter VLBV i underkant av 70km senere.

DannyRS

Kjørte ca 2x45 km i vinter. Ca 5 km etter VLBW.
Lav temp og motorveihastigheter.  ;)
'14 Nissan Leaf Acenta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA