Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3 barnester i Model s

Startet av jakvist, fredag 02. september 2016, klokken 11:37

« forrige - neste »

jakvist

Jeg kjører en del lokalt med tilhenger. Liker å bruke full regenerering B5 når jeg kjører outlander. Kom til å tenke på at det neppe kan være optimalt å kjøre tilhenger med full regenerering. Hvis tilhenger bremser pga regenerering på outlander, så reduseres jo effekten av regenereringen betydelig (?)... Lurer derfor på når bremsene på tilhenger slår inn og hvor mye regenerering jeg kan bruke før dette skjer. Noen som vet eller har synspunkter?

erik e

Dette vet jeg ikke. Når jeg kjører bil med tilhenger merker jeg som oftes når henger " hugger" til ved bremsing. De fleste hengere som er noen år er vel slik pga. av lite bruk og lite vedlikehold .  Men hva er egentlig " problemet"?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

LarsErikOsterud

Hjelper å smøre draget (fettpresse) og stramme kabel/wire til bremsene på tilhengeren av og til.
Har en 30 år gammel combi-camp, og den fungerer like bra med litt jevnlig vedlikehold.
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA