Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Go-carter, tirsdag 29. november 2011, klokken 13:03

« forrige - neste »

Go-carter

Hei,

Ettersom jeg også skrur litt på LR ::) så fant jeg denne nevnt på LR forumet:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30549733

Den kunne jo vært et alternativ for dem som ønsker en mulighet til å forvarme bilen, evt med et Defa-støpsel på utsiden. Det absolutt beste hadde vært å koble den til ladeinntaket, og lage et GSM-relé på den, men det er vel ikke mulig. Det har iallefall ikke jeg tenkt å prøve med det første... :) Men Defa-uttaket kunne fungert.

1.gen Think derimot, kunne vel plugga denne rett inn i den allerede eksisterende Defa-kontaken, men til gjengjeld har de vel ikke væskebasert varmeapparat?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Griffel

Skal en forvarme en elbil fra lysnettet, er vel en vanlig elektrisk kupevarmer med vifte enklere billigere og mer effektivt, dessuten slipper en å koble vifte for varming av kupeen.
I min P106 er vannvolumet så beskjedent og blir så fort varmt at å forvarme den delen har liten hensikt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Go-carter

Sitat fra: Griffel på søndag 20. november 2011, klokken 00:05
Skal en forvarme en elbil fra lysnettet, er vel en vanlig elektrisk kupevarmer med vifte enklere billigere og mer effektivt, dessuten slipper en å koble vifte for varming av kupeen.
I min P106 er vannvolumet så beskjedent og blir så fort varmt at å forvarme den delen har liten hensikt.

Joda, ser den, men å koble et 12v rele er ikke -den- store utfordringen, dessuten kan man fortsette å holde på varmen under starten av turen om vv kolben allerede er god og varm :)

Husk at for oss drar oppvarming av systemet fort 4,4kw over en 5-10 minutters periode før alt er oppe på systemtemperatur.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Griffel

Det hørtes lenge ut. Er tanken isolert, hvor mye vann er det i systemet?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

sven erik

men hvor mye har en oppvarmet garasje å si ?  både på varme å kjre lengde  på en i miev

Go-carter

Sitat fra: Griffel på søndag 20. november 2011, klokken 00:28
Det hørtes lenge ut. Er tanken isolert, hvor mye vann er det i systemet?

Det er en stor tank, og et relativt stort register. Og husk at når jeg setter meg i bilen holder det -5, og skal kanskje varmes opp til 65-70  ::) Det tar jo da tid og MASSE strøm.

@ sven erik:
Oppvarma garasje har mye å si, batteriene holder jo tempen oppe = går lengre, og kupeen er allerede varm... :) Hjalp MASSE når kjørte Kewet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

sven erik

ok det er bra for jeg skal fra uka leie plass med lading i et garasje anlegg som er oppvarmet  til ca 15 -20 grader  så da får en det litt deiligere  mindre  måking å da fårhopentlig lenger rekkevidde  ++++

Go-carter

Er det noen her som har peiling på om det er konstant 230v ut fra evse'n til think? Eller trigges det av laderen? Hadde vært et kjekt sted å hente strøm, så en slipper to ledninger evt. Måtte jo blitt gjort av en elektriker e.l.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA