Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MyZE Online og ny app er helt latterlig

Startet av TRM, onsdag 13. januar 2016, klokken 11:45

« forrige - neste »

Muffinman

True, true. Riktignok opplever enkelte feil på panotak allerede ved utlevering, men jeg sitter nok ikke på statistisk signifikante data.

P85_Norway

Sitat fra: TRM på tirsdag 08. desember 2015, klokken 19:38
Kjørte rundt bygget til Tesla på Rud i Bærum i dag. SINNSYKT mange løftebukker der... Noen som vet hva kapasiteten blir?

Snakker vi verdens største Tesla Servicesenter?
Hvor på Rud er dette?
Tesla M3 Performance

TRM

Sitat fra: P85_Norway på torsdag 10. desember 2015, klokken 22:58
Sitat fra: TRM på tirsdag 08. desember 2015, klokken 19:38
Kjørte rundt bygget til Tesla på Rud i Bærum i dag. SINNSYKT mange løftebukker der... Noen som vet hva kapasiteten blir?

Snakker vi verdens største Tesla Servicesenter?
Hvor på Rud er dette?
Fikk på mail idag fra min kontaktperson på Skøyen:
"Fra og med Mandag 14 Desember 2015 så bytter jeg avdeling fra Tesla Motors Skøyen (Drammensveien 130) til vår nye avdeling på Rud som får adresse Baker Østbys Vei 5-13, Teslamotors Bærum."
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

fredag

Sitat fra: P85_Norway på torsdag 10. desember 2015, klokken 22:58
Hvor på Rud er dette?

Rett ved siden av Rud vgs og Bærum idrettspark, egentlig.

Ta til høyre for Metro Bowling, og kjør saaakte opp bakken pga fartsdumpene.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Sandvika

Bilde av nye vaskemaskinen til Tesla på  facebooksidene til Lilleberg eiendom. Den har børster! Er det greit?

SunSeeker


erlanddf

Sitat fra: Sandvika på torsdag 10. desember 2015, klokken 23:55
Bilde av nye vaskemaskinen til Tesla på  facebooksidene til Lilleberg eiendom. Den har børster! Er det greit?
Glad jeg nå har folie. :)
2014 P85+

Cookie Monster

Sitat fra: Sandvika på torsdag 10. desember 2015, klokken 23:55
Bilde av nye vaskemaskinen til Tesla på  facebooksidene til Lilleberg eiendom. Den har børster! Er det greit?

Står i garantivilkårene til Tesla at man mister garantien på lakken når man vasker den i børstevask så er vel ikke greit nei :P
2015 P85D

Sandvika

Det var jeg ikke klar over. Luter på om Tesla er klar over det selv  ::)

cairnz

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 12. desember 2015, klokken 16:02
Sitat fra: Sandvika på torsdag 10. desember 2015, klokken 23:55
Bilde av nye vaskemaskinen til Tesla på  facebooksidene til Lilleberg eiendom. Den har børster! Er det greit?

Står i garantivilkårene til Tesla at man mister garantien på lakken når man vasker den i børstevask så er vel ikke greit nei :P

Kan du ikke legge ved akkurat den teksten ?
Elbilist

Cookie Monster

Sitat fra: cairnz på søndag 13. desember 2015, klokken 19:07
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 12. desember 2015, klokken 16:02
Sitat fra: Sandvika på torsdag 10. desember 2015, klokken 23:55
Bilde av nye vaskemaskinen til Tesla på  facebooksidene til Lilleberg eiendom. Den har børster! Er det greit?

Står i garantivilkårene til Tesla at man mister garantien på lakken når man vasker den i børstevask så er vel ikke greit nei :P

Kan du ikke legge ved akkurat den teksten ?

Fra manualen

If washing in an automatic car wash, use "Touchless" car washes only. These car washes must have no parts, such as brushes, that can touch Model S. Using any other type of car wash could cause damage that is not covered by the warranty."
2015 P85D

cairnz

Ja, det er forskjell på å miste garantien om man vasker bil i børstevask, eller at skader fra børstevask ikke dekkes av garantien.
Elbilist

jazzwheel


Gordon Gekko

Hadde time for 40k service på Rud i dag (onsdag).
I forkant (dagen før) ringte en hyggelig dame for å spørre om jeg hadde noe mer som måtte ordnes.
Det hadde jeg jo selvfølgelig - selv om det bare var småting...
Jeg spurte da også når bilen kunne forventes ferdig, hvorpå hun svarte at det nok ville ta to dager. Selv om jeg synes en service bør kunne tas på dagen med ordentlig planlegging så greier jeg å vente en dag ekstra.

Imidlertid var min forbauselse stor når jeg ved levering fikk beskjed om at bilen ville være ferdig i begynnelsen av neste uke. Det vil si at de ikke ville begynne på min bil før på mandag.
Det som forundrer meg er at dette senteret har vært åpent under to uker. Likevel ligger de så langt etter.

Nå ble dette ordnet ved at jeg fikk en ny time neste uke og jeg ble "lovet" levering på dagen. Tok derfor med meg bilen og dro igjen.

Satt og pratet litt med kundebehandleren som var både hyggelig og meddelsom. Han kunne fortelle meg at de slet med å finne folk og få dem lært opp. De ligger derfor bakpå. Planlagt kapasitet er 70 biler om dagen. Imidlertid klarer de pt. kun 10 noe som skyldes mangel på folk samt at det tar lengre tid per bil en planlagt grunnet mange "småting" som må ordnes.

Tesla har etter min mening gode intensjoner og jobber hardt med å tilfredsstille behovene, men de sliter utvilsom med å få alt på plass. Tror derfor at vi nok må forvente at dette med lang ventetid ikke forsvinner over natten.

Muffinman

Nope, senteret jeg bruker kunne fortelle at de nå booker nesten 6 måneder fram i tid. Det betyr at ventetiden har økt med knapt 1,5 måned siden september.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA