Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av Yngve Brynjulfsen, onsdag 30. desember 2015, klokken 16:45

« forrige - neste »

Yngve Brynjulfsen

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en brukt Leaf. Spesielt er den nye modellen fra 2013 interessant. Finnes det noen sikre kjennetegn som kan fortelle meg om en gitt Leaf er en ny eller gammel modell? Ønsker å forsikre meg mot å bli lurt av uvitende og/eller sleip selger.

kaiat

Gammel modell har laderen i bagasjerommet mellom støtdempertårnene, ny modell har laderen fremme i motorrommet slik at bagasjeromsgulvet er flatt frem mellom støtdempertårnene. Ellers er det gjerne håndbrekket du ser det på. Den gamle modellen har elektrisk håndbrekk med bryter på midtkonsollen rett foran armlenet, mens den nye har fotbrekk. En annen ting er på venstre side av rattet, der er det to knapperader på dashbordet. På gammel modell har den øverste knapperaden plass til tre brytere og den nye har plass til fire (den nederste har plass til tre på begge versjonene).

Den gamle modellen har dessuten alltid lyst interiør, den nye har som regel svart interiør (men kunne leveres med lyst interiør).

Yngve Brynjulfsen

Ypperlig svar, Kaiat! Nå stiller jeg med litt tyngre kompetanse i den videre jakten på Leaf!

fws

Den nye har også en egen "Eco" knapp på rattet. Og kan vise batteristatus som % i displayet.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA