Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte lyspærer til fjernlys

Startet av Gliderman, torsdag 19. november 2015, klokken 23:56

« forrige - neste »

Gliderman

Kjørte akkurat forbi og Fortum er i gang med å skifte laderen. Får håpe den nye er mer stabil.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Gliderman

Ny hurtiglader er på plass og er operativ.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

3irikur

Oi! Så bra!


Men det er fortsatt kun én stasjon der, right?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Gliderman

Ja, bare en lader. Om det er full krise er det 4 ladestasjoner nede i sentrum med opp til 22kW effekt.
Ruller glatt nesten helt frem.Dog må du ha nok en app. Det er eRoute71 som er operatør.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

3irikur

Da forblir det nok bare en backup om det er en annen lader som ikke fungerer. Nå begynner det å bli så mange ladere på veien nedover at jeg ikke innom denne mellom Oslo og Porsgrunn :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Gliderman

Dette er den nye laderen fra ABB. ChaDeMo,  CCS og 22kW AC. Mon tro om AC kan benyttes sammen med DC?  AC er forøvrig uten kabel, så den kan benyttes av alle.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Hansi

Den ser veldig bra ut :)

Vil tro AC kan brukes samtidig som DC, det kan det vel på de fleste trippelstandard-ladere som har strømtilførsel til det?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

MortenRA

#7
Utfra Nobil.no er laderen nå ute av drift... Får håpe dette kun er oppstartsproblemer!
Forøvrig ser det også ut til at Kiwi Sandefjord også er nede for øyeblikket...
Tesla Model S 75D - Soon to come

v-i-c

#8
Det er trist at man nå fjerner hurtigladeren fra Kiwi Holmestrand.

Nå er denne laderen degradert til samme lave standard som Foksrud ved Torp fly stasjon.

Avstanden fra Kiwi Billingstad i Asker til Kiwi'en ved Sandefjord er for lang om man skal kunne basere seg på hurtigladning sørover langs E18 fra Oslo.

Det er uheldig at en ikke vil ha hurtigladere nærmere hverandre enn 100 km.

På Vinteren går det jo sikkert bra å kjøre fra Kiwi i Asker til Kiwi i Sandefjord ca 100 km i motorvei hastighet dvs aktiv kjøring på på fartsgrensen, men om kiwi'en ved sandefjord er nede så må man saktelade på f.eks hvaltorget i Sandefjord (22kw). Det finnes ingen backup ved Sandefjord til hurtigladeren til Kiwi i Sandefjord. Kiwi i Asker har jo backup i 2 andre universielle hurtigladere inne 10km avstand

Det trist at man ikke ønsker å legge tilrette for aktiv bruk av elbiler i Norge ved å sørge for en adekvat hurtigladerinfrastruktur etter mønster av Tyskland der man har dublerte univerfsielle hurtigladere med 30km avstand langs hovedveiene.

Dessverre har "klikken rundt Grønn Kontakt" også fått inflytelse hos Fortum med sin motstand mot universielle hurtigladere.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Carl Anton Stenling

#9
Sitat fra: v-i-c på lørdag 24. oktober 2015, klokken 20:27
Det trist at man ikke ønsker å legge tilrette for aktiv bruk av elbiler i Norge ved å sørge for en adekvat hurtigladerinfrastruktur etter mønster av Tyskland der man har dublerte univerfsielle hurtigladere med 30km avstand langs hovedveiene.

Dessverre har "klikken rund grønn kontakt" også fått inflytelse hos Fortum med sin motstand mot universielle hurtigladere.

Det finnes en egen tråd for å drøfte manglende 43 kW AC-ladere slik at ikke alle øvrige tråder ender opp med å omhandle dette temaet: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23940.0.html
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

v-i-c

Den gamle laderen fra Kiwi Holmestrand er "resirkulert" og satt opp igjen på Kiwi Mølla i Oslo.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Vegard Myrvang

Fungerte fint to ganger igår.
Ladet samtidig med en zoe som sto på 22KW, kjekt for min del som brukte chademo.
Nissan Leaf Nordic 6.6Kw 2015 hvit perlemor

v-i-c

Sitat fra: Vegard Myrvang på mandag 16. november 2015, klokken 10:37
Fungerte fint to ganger igår.
Ladet samtidig med en zoe som sto på 22KW, kjekt for min del som brukte chademo.

Hvilken ladehastighet fikk du når du måtte dele strømmen med ZOE.
Opplevde du forskjell på ladehastigheten når du sto alene kontra sammen med ZOE?

Jeg sto en gang og ladet fra tomt til fullt Ja jeg måtte stå i 60 minuter.
Mens jeg sto og ladet kom det en som brukte CCS han fikk mye lavere ladehastighet enn han pleide å få der!!
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Vegard Myrvang

La ikke merke til noe,  men laderen viser heller ikke ladestrøm men bare levert effekt siden oppstart av lading.
Nissan Leaf Nordic 6.6Kw 2015 hvit perlemor

v-i-c

Sitat fra: Gliderman på mandag 19. oktober 2015, klokken 16:12
Ja, bare en lader. Om det er full krise er det 4 ladestasjoner nede i sentrum med opp til 22kW effekt.
Ruller glatt nesten helt frem.Dog må du ha nok en app. Det er eRoute71 som er operatør.

Må ikke ha app. Om du ønsker det er det teknisk mulig via http://ladeinorge.no og legge inn din brikke (Fortum, elbilforeningen, ...) og knytte et kredit kort til brikken. Denne opperasjonen må du stå ved en lader og gjøre (dvs både datamaskin og fysisk på en lader).
Deretter bruker du brikken på alle ladere tilknyttet http://ladeinorge.no på tilsvarende måte som du bruker en brikke på f.eks Fortum.

Ofte virker det mer stabilt å bruke brikke fremfor sms/app
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA