Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I fremtiden kun hurtigladere med CCS?

Startet av PK, fredag 15. april 2016, klokken 12:40

« forrige - neste »

PK

Hei.

Var innom Autocenteret/Sande Auto Nissan Åsane igår for å hurtiglade. Nå er det over 1 år siden jeg har hurtigladet her og oppdaget at det var kommet en ny løsning. GoCharge har overtatt hurtigladeren.

Siden jeg var der i åpningstiden og jeg hadde over 450kr igjen på mitt gamle Nissan kort gikk jeg inn for å levere dette inn og få tilbake restsummen.
Men...Der ble jeg møtt av kundebehandlere som såg dumt på meg og svaret var . "Nei,vi gir ikke noe tilbake... du trodde vell ikke de pengene var evigvarende vell...?"
Nok en gang overrasker Sande Auto med "glimrende" kundeservice... hehe..

Er det andre som har fått igjen pengene en hadde på kortet..?
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

MEM76

Ladet der tidligere i år, så dette er nytt for meg...

De skrøt av å være Bergens billigste, nå er prisen 2,50kr/min for 25kW. De er nå Bergens dyreste.
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

PK

Ja. Det var synn de gikk bort ifra KWh pris som er en mye bedre prisstrattegi fremfor pris pr minutt
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

zyp

Uenig. All den tid ledige hurtigladere er en begrenset ressurs så er det fordelaktig med en prisstruktur som gjør at du betaler for tida du hindrer andre i å bruke den. Om du velger å stå der ekstra lenge for å topplade batteriet til tross for at du får redusert effekt på slutten så er det bare rimelig at det resulterer i en høyere energipris.

pudderjagar

Da er ikkje lov å selge strøm til Kwt pris med forteneste. Då må den som eig stasjonen ha lisens og da er fritt valg av straumleverandør i norge så når du skal starte lading så må du først velge straumleverandør før du kan starte lading.

Reglane i Norge er ikkje laga for hurtiglading!!!!!!!!!!!!!!!

Derfor er einaste alternativ minuttprising.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

nofuelno

Sitat fra: pudderjagar på søndag 06. mars 2016, klokken 13:31
Da er ikkje lov å selge strøm til Kwt pris med forteneste. Då må den som eig stasjonen ha lisens og da er fritt valg av straumleverandør i norge så når du skal starte lading så må du først velge straumleverandør før du kan starte lading.

Reglane i Norge er ikkje laga for hurtiglading!!!!!!!!!!!!!!!

Derfor er einaste alternativ minuttprising.
Ser fram til endring av regelverket for sal av straum.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA