Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken batteriovervåkning bør jeg velge?

Startet av Yagi, søndag 04. juli 2010, klokken 01:33

« forrige - neste »

Yagi

Hvilke ulike versjoner finnes det av vilkårene for batterileien hos SFS (Siemens)?

Vilkårene jeg har fått tilsendt etter å ha kjøpt en brukt 2008 mod. er datert Januar 2008.  Var det ikke snakk om at disse vilkårene ble revidert på et senere tidspunkt?

Det sitter langt inne å skulle skrive under på disse....
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

twoika2

Har du plikt å skrive under dersom du ikke ønsker det? var det en betingelse knyttet til bilen i kontrakten  ved salget ?

Er ikke en slik standard kontrakt, eller hoved innholdet referert og publisert her på forumet noe sted?

Er leieavtalen uoppsigelig for eier/brukers side? 

???

elektrolux

Hvorfor leie når du kan kjøpe?

Avtalen med Siemens koster like mye som kjøp ved leie over 4 år. Hvorfor ikke ta opp et lån og betal ned på det. Da blir i alle fall batteriene dine etterhvert.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Yagi

Jeg har mulighet for å kjøpe ut batteriet fra avtalen. I utgangspunktet syns jeg vilkårene for avtalen er dårlige, men jeg får ta kalkulatoren fatt og finne ut om jeg vil betale èn sum nå, eller mange små summer over tid...

Jeg sendte spørsmål til Think om dette i dag.  Fikk følgende svar:

Sitat(...) Dersom batteriet ikke kjøpes vil det ved avtaleperiodens utløp være ditt eie. Ved å betale videre på ordningen etter 5 år sikrer du at THINK garanterer for nytt batteri kostnadsfritt (tillegg for montering) når det gamle er utslitt/ødelagt
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

hens

På "Urthinken" ble det stor variasjon på batterilevetiden. Hvis dette skjer med de nye batteriene vil uforsiktig behandling av batteriene føre til mange batteriskift. Det vil i neste omgang bli dyrt for Siemens. Noe som igjen vil belastes leierene.
Om en satser på kjøp av batteri er det sannsynlig at batteriet får bedre behandling og lengre levetid.

Litt av et dilemma!

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA