Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kia Soul Recalled For Steering Problems

Startet av Avh, tirsdag 08. desember 2015, klokken 05:21

« forrige - neste »

mogu

Sitat fra: sven erik på torsdag 05. november 2015, klokken 02:44
jeg snakker om faktiske  mil på veien i normal fart  ja faktisk hvar 42 mil før i 100 km i timen  mens 29 nå er i 80  km   på samme vei samme føre samme tempraturer  og dette er ikke bare med en tur det er fler

Jeg synes 42 mil i 100km/t med de temperaturene som er nå om dagen hørtes veldig mye ut. 29 mil er mer hva jeg hadde forventet i denne hastigheten. Er du sikker på at det er helt sammenlignbare forhold?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

trygvelo

Uten at jeg er helt sikker virker det som at tkm har økt litt med 7.0. Bil fra sept 2013, 40k km. Må ta en ladig til 90% og så 100% for å sjekke nøyaktig. Skal også finne ut om tkm går raskere ned nå enn før

Cowboystrekk

Jeg fikk ca 20 km rated på min S60. Nå 385 fullada :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

OleJA

Har ladet kun en gang til 90%SOC med 7.0 og fikk da 335tkm. Tror jeg var nedi 328tkm tidligere med 6.2.
Den datt imidlertid til 333 før jeg hadde rygget ut av garasjen, så virket som der er endel 'luft'.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Bjoris

Ladet min til 100% nå, har ikke gjort det siden i sommer. 365 da og 359 nå, men jeg kjørte 13 km og brukte 2,7 kw før den begynte å telle ned, tror det blir slik med oss som lader til 70% og sjelden kjører noe mer ned enn 50%, da blir beregningen knipen, men det har ikke noe med batteriet å gjøre så jeg stresser ikke, legger jeg på 2,7 kw ihht typical (189 pr gir 13 km ekstra) så får jeg 373 og da var ikke bilen ferdig å lade heller når jeg måtte kjøre, men den hadde stått lenge på 359 så tipper riktig estimat er ca 375

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bonk3rs

Sitat fra: bjoris på torsdag 05. november 2015, klokken 17:15
Ladet min til 100% nå, har ikke gjort det siden i sommer. 365 da og 359 nå, men jeg kjørte 13 km og brukte 2,7 kw før den begynte å telle ned, tror det blir slik med oss som lader til 70% og sjelden kjører noe mer ned enn 50%, da blir beregningen knipen, men det har ikke noe med batteriet å gjøre så jeg stresser ikke, legger jeg på 2,7 kw ihht typical (189 pr gir 13 km ekstra) så får jeg 373 og da var ikke bilen ferdig å lade heller når jeg måtte kjøre, men den hadde stått lenge på 359 så tipper riktig estimat er ca 375

+1

Oppfatter det slik jeg også.

Jeg klarer å lade til 367tkm. Kjørte ned 2,3kwh før første km tikket ned.
Men har klart å hente ut 73,9kwh fra batteriet. Her er estimatet veldig ute av kurs.
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

VL

Jeg får ingen ekstra km på range mode, er det fordi forbruket mitt er relativt høyt på typical?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA