Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Service på Elbil. Er det nødvendig?

Startet av goggo, torsdag 03. desember 2015, klokken 15:48

« forrige - neste »

goggo

http://dailykanban.com/2015/10/2nd-gen-leaf-expected-2018-60kwh-nmc-battery-300-mile-range-autonomous-cfrp/

Dette er første gang jeg ser det nevnt at Nissan har konkrete planer for 100 KW lading.

Mange fine bilder å se på i denne artikkelen også, men du må trykke på linkene for å se dem :)

EDIT:   WOW, og de har "stjælt" det nye instrumenterings designet fra Tesla V 7.0. Kanskje det er slik instrumenteringen på alle biler vil være i fremtiden :)


HUgo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Øyvind.h

Spennende! 60kWh batteri og 100kW lading løser mye!

Likte spesielt dette sitatet:
Sitat75 percent of current Leaf owners will buy the car again, we heard on Friday. The 25 percent who won't, will divorce the car due to range, charging time, and infrastructure. Nissan is determined to eliminate these irreconcilable differences.

Om Nissan skal eliminere disse problemene så betyr det at de nå skal bygge skikkelig infrastruktur? Dvs. 10+ ladestasjoner med jevne mellomrom på alle hovedveier, da blir bilen virkelig brukbar! 75% tallet tror jeg dog er selgerpåstand og ikke dokumentert i praksis. Det rimer i hvert fall svært dårlig med mine observasjoner. Nettopp grunnet utfordringene de peker på (ladetid, ubrukelig infrastruktur og utilstrekkelig rekkevidde da mange turer ikke går i +20 grader på flat vei....)

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OlavEmil

Nissan har jo sidan dei lanserte Leaf vore aktiv på å byggje ut hurtigladenettet. Den kommentaren tydar vel på at dei har tenkt å halde fram med det :) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Øyvind.h

Sitat fra: OlavEmil på fredag 30. oktober 2015, klokken 10:31
Nissan har jo sidan dei lanserte Leaf vore aktiv på å byggje ut hurtigladenettet. Den kommentaren tydar vel på at dei har tenkt å halde fram med det :) .
En lader og to her og der har vist seg gunstig for salgstall, men svært skadelig for elbilen på sikt når folk opplever hvordan dette fungerer i praksis.
Av en eller annen grunn forstår ikke ladeaktørene hva som skal til (eller de forstår det jo, men de satser så skralt at de i praksis skyter seg selv i foten).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA